021-86023253|021-86023287
021-77093755
تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14

اطلاعات لازم برای انتخاب باطری یو پی اس مناسب

باطری یو پی اس

اطلاعات انتخاب باطری یو پی اس  بطور کلی باطری های با قابلیت شارژ مجدد برای دستگاههای یو پی اس باید در نظر گرفته شوند اما برای انتخاب نوع باطری یو پی اس مناسب یکسری نکات و یا میتوان گفت محدودیت هایی وجود دارند که باید در انتخاب نوع باطری یو پی اس آنها را مد نظر قرار داد. این نکات عبارتند از:
۱٫    عوامل محیطی
•    رطوبت: در فضاهای کاری که رطوبت بیش از حد معمول است میبایست از راهکارهایی نظیر Epoxy برای متعادل کردن رطوبت هوا استفاده کرد تا آسیبی به ترمینال و اتصالات باطری یو پی اس ها و سایر تجهیزات وارد نشود.
•    دما: متوسط دمای محیطی که قرار است یو پی اس و باطری یو پی اس در آن فضا نصب شود و همچنین حداقل دما (دمای زیر صفر) و حداکثر دمای محیط (بالای ۴۰ درجه سانتی گراد)از عوامل مهم در انتخاب نوع باطری یو پی اس است. در دمای هوای خیلی بالا یا خیلی پایین معمولا از باطری یو پی اس نوع نیکل کادمیوم استفاده میشود. باطری یو پی اس های نیکل کادمیوم طول عمر بالاتر و اما قیمت تمام شده بیشتری در مقایسه با باطری یو پی اس سرب اسیدی دارد. باطری یو پی اس سرب اسیدی دمای صفر تا ۴۰ درجه سانتیگراد را پوشش میدهد.
•    تاثیرات زیست محیطی:گاهی موارد با توجه به مواد و ذرات موجود در محیط و نیز اثرات گازهای متصاعد شده از باطری یو پی اس، میبایست از باطری یو پی اس Sealed استفاده کرد. در باطری یو پی اس Sealed عملیات شارژ و دشارژ باطری در یک خانه سلولی سر بسته انجام میشود و ازاین رو عملکرد نرمال باطری یو پی اس اثرات زیست محیطی نداشته و امکان نصب در محیط های کاری را دارا میباشند.اطلاعات انتخاب باطری یو پی اس
۲٫    جزئیات فیزیکی باطری یو پی اس
•    سایز و حجم  باطری یو پی اس: گاهی اوقات ابعاد باطری یو پی اس به جهت میزان فضای اختصاص داده شده برای باطری، چیدمان و در دسترس بودن راحت آن، از نکات مهم در انتخاب نوع باطری یو پی اس بحساب می آید.
•    وزن باطری یو پی اس: گاهی مواقع بخصوص در کاربردهای پرتابل وزن باطری یو پی اس از پارامترهای مهم در انتخاب نوع باطری یو پی اس بشمار می آید.
•    انتخاب  باطری یو پی اس از نوع عدم نیاز به نگهداری و سرویس دوره ای نیز از عوامل مهم در انتخاب نوع باطری یو پی اس بشمار می آید.
•    راندامان چرخه شارژ و دشارژ بخصوص در مواردی که منابع انرژی کمی در دسترس است بسیار مهم است.
۳٫    عوامل مربوط به شارژ و دشارژ باطری یو پی اس
•    عوامل مربوط به شارژ باطری یو پی اس
تمامی باطری های قابل شارژ (ثانویه) برای شارژ مجدد محدودیت ها و مسائل قابل توجه خاص خود را دارند که باید مدنظر قرار گیرند. توجه به این عوامل سبب میگردد از شارژر های مناسب با نوع باطری یو پی اس استفاده کرد ازاین جهت استفاده از هر نوع شارژر در کاربردهای مختلف امکان پذیر نیست. بنابراین در صورت تعویض باطری یو پی اس به هر دلیلی، تعویض شارژر باطری یو پی اس نیز الزامیست.

•    عوامل مربوط به دشارژ باطری یو پی اس
عموما” نسبت عمل دشارژ به توان نامی باطری یو پی اس یک پارامتر تعیین کننده در مدت زمان برق رسانی باطری یو پی اس و نیز عمر مفید آن میباشد. درصورت کم بودن میزان این نسبت، باطری یو پی اس میتواند میزان بیشتری از انرژی شیمیایی خود را به جریان الکترکی تبدیل کند. ازاین رو باطری های ثانویه بعنوان یک منبع تامین انرژی کاربردهای گوناگونی در صنایع مختلف دارند تولید باطری های مختلف برای تامین انرژی در کاربردهای گوناگون الزامی گشته است.
۴٫    صرفه اقتصادی و طول عمر باطری یو پی اس
با مد نظر قرار دادن طول عمر باطری یو پی اس و کسب اطمینان از عملکرد صحیح آن در اغلب موارد قیمت باطری یو پی سی از عوامل مهم در خرید نوع آن است.

باطری یو پی اس