021-86023253|021-86023287
021-77093755
تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14

نکات مهم در خرید سیستم یو پی اس (UPS)

یو پی اس

نکات مهم در خرید سیستم یو پی اس (UPS) THD سیستم های یو پی اس: بارهای که از سوئیچینگ تغذیه میکنند به جهت بوجود آمدن هارمونیک در شبکه باعث داغ شدن سیم نول و در نتیجه تولید گرما و داغ شدن سیستم میشود. ازاین رو در مواردی که از سیستم های منبع تغذیه سوئیچینگ بسیاری استفاده میگردد توصیه میشود از یو پی اس های با THD پایین بکار گرفته شود. همچنین در جاهایی که ژنراتور نیز وجود دارد از یو پی اس های با THD پایین میبایست استفاده شود.
مدت زمان سوئیچ: منظور فاصله زمانی سوئیچ از باطری یو پی اس به شبکه برق شهری و بالعکس است به این صورت که هرچه این فاصله زمانی کمتر باشد احتمال ریست شدن رایانه در هنگام سوئیچ نیز کمتر است.
زمان پشتیبانی از باطری یو پی اس: در زمان قطع شبکه برق شهری، مدت زمان لازم جهت پشتیبانی از باطری یو پی اس بسته به آمپر ساعت باطری یو پی اس داشته به این صورت که با کم و زیاد شدن  آمپر باطری ساعت کم و زیاد میشود. نکته ای که در اینجا مطرح است این است که سیستم یو پی اس موجود میبایست قابلیت شارژ باطری یو پی اس را در حداقل زمان ممکن یعنی در مدت زمان ۴ تا نهایت ۸ ساعت را داشته باشد.
برخی سیستم های یو پی اس در شارژ باطری محدودیت زمانی دارند.نکات مهم در خرید سیستم یو پی اس (UPS)
شرایط آب و هوایی و استحکام دستگاه یو پی اس: یو پی اس ها در هر شرایط آب و هوایی میبایست عملکرد مطلوبی داشته همچنین استحکام بالایی داشته باشند.
آلودگی صوتی (نویز صوتی): در هنگام روشن بودن و کار کردن دستگاهها و تجهیزات برقی، حرکت فن یا ترانس دستگاه همراه با صدا بوده که باعث ایجاد نویز میشود که بکارگیری از دستگاههای یو پی اس در سازمان های دولتی و غیر دولتی، مراکز درمانی مانند بیمارستان ها و … برای جلوگیری ازاین اختلالات ضروری است.
وزن و حجم دستگاه یو پی اس: ابعاد و وزن دستگاههای یو پی اس بنا به میزان فضای مکان مورد استفاده قرار گرفته شده میتوان متغیر باشد.
تکنولوژی ساخت دستگاه یو پی اس: در صورتیکه منابع تغذیه انرژی تجهیزات مورد استفاده فوق العاده حساس بوده به گونه ای که هیچگونه نویزی نباید ب آنها نفوذ پیدا کند و جدا از ولتاژ ورودی باشد پیشنهاد میشود از یو پی اس های آنلاین بکار گرفته شود.

یو پی اس