021-86023253|021-86023287
021-77093755
تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14

دلایل عمده استفاده از یو پی اس

دلایل عمده استفاده از یو پی اس

دلایل عمده استفاده از یو پی اس :  وجود دارد که یکی از انها استفاده از ups در رفع نوسانات برق است.
نوسانات برق اکثراً از منبع تولید برق یا در انتقال یا تبدیل انرژی برق ایجاد می شوند و این نوسانات برای دستگاههای الکترونیکی حساس مضر می باشد.

رفع نوسانات برق با استفاده از دستگاه یو پی اس

منظور از نوسان همان نوسان مقدار ولتاژ مورد نظر می باشد مثلاً برق شهر ۲۲۰ v می باشد که در موقع نوسان می توان این ۲۲۰vac هم افزایش و هم کاهش یابد در این صورت محدوده ولتاژ می توان به حدی کاهش یابد که قابل استفاده برای روشن شدن دستگاهها نباشد.
برای رفع نوسانات برق قسمتی از مدارات داخلی یو پی اس مختص رفع نوسان برق طراحی و تعبیه شدهاند که کار تثبیت ولتاز ر انجام می دهند این کار را استابلایزر نیز انجام می ده با این توضیحات نتیجه میکیریم که استابلایزر جزدی از دستگاه ups می باشد.
با توجه به به دو تکنولوزی ساخت ups همان ups online و ups line interactive توضیحاتی در مورد تثبیت ولتاژ در این دو تکنولوژی ارائه می دهیم که به شرح زیر می باشد:

دلایل عمده استفاده از یو پی اس

یو پی اس های آنلاین و لاین اینتر اکتیو

Ups های انلاین بسیار دقیق بوده و کار تثبیت ولتاژ را در دوحالت وجود برق شهر و در زمان قطعی برق ( هنگام استفاده از باتری یو پی اس ) به خوبی انجام می دهند و در این دو حالت ۲۲۰vac خروجی ثابت را به ما ارائه می نمایند. در ups های تهدث line inter active این قضیه متفاوت می باشد.

در این مدل از یو پی اس ها بصورت عملی مشاهده شده که هنگام قطعی برق و زمانی که دستگاه ups از باتری استفاده می نماید ولتاز خروجی یو پی اس به طور چشمگیری کاهش می باشد و در بسیاری مواقع به ۱۸۰Vac نیز می رشد که این نوسان کاهش ولتاژ بسیار مضر برای دستگاه می باشد که بسیاری از استفاده کننده ها از دستگاه یو پی اس از این مقوله به اطلاع می باشد

در این میان توصیه ما برای کسانی که در محیط کاری آنها نوسان بسیار بالا می باشد و دستگاههای آنها به نوسان حساس می باشد. حتما از دستگاههای EPE و STAR PLUS درصدد جبران نوسانات دقیق برق توانسته در رفع این موضوع مشتریان را یاری نماید.