021-86023253|021-86023287
021-77093755
تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14

بهبود فروش یو پی اس

بهبود فروش یو پی اس

بهبود فروش یو پی اس :فروش یا خدمات پس از فروش ، مهمترین هدفی است که هر تولیدکننده یو پی اس یا فروشنده یا خدمات دارد. تمام آنچه به عنوان شیوه‌های مدیریتی در هر سازمان یا بنگاه اعمال می شود، راهکاری است برای نیل به هدف فروش بیشتر. پس می‌توان تمام فعالیتهای یک بنگاه تجاری، اقتصادی یا خدماتی را طوری طراحی کرد که فروش ups یا همان بخش سودآور فعالیت به بهترین نحو و بالاترین میزان صورت پذیرد.

چه روشهایی برای بهبود فروش یو پی اس خوب میباشد:

به منظور بررسی دلایل ناموفقیت در کسب سهم بازار در فروش ups و بررسی مسائلی چون افت فروش یو پی اس و روشهای بهبود آن، مطالبی را خدمتتان عرض میکنیم که در امر فروش خیلی موثر هستند:

تفکیک بازاریابی از فروش یو پی اس

بازاریابی مجموعه ای ازتمام تلاشهای سازمان یافته ای است که هدف آن در نهایت کسب سود و شهرت برای شرکت یو پی اس است. این تلاشها از تحقیقات آغاز شده و بــا فروش ups ادامه می یابد. درحالی که فروش یو پی اس یعنی هنر و توانایی به ثمررساندن کلیه تلاشهای بازاریابی که به صورت ایجاد بازار، حفظ بازار یا افزایش سهام بازار متجلی می شود. پس صاحبان شرکتهای یو پی اس باید این دو فرایند را از هم تفکیک کنند و با نگاه صحیح به آنها بنگرند.

بهبود فروش یو پی اس با توجه به شرکت های ups

هدف گذاری و برنامه ریزی فروش یو پی اس

برنامه ریزی فروش ups پنج عامل پیش بینی هدف فروش یو پی اس ، ظرفیت سازی و سرمایه گذاری ثابت، تجهیز منابع انسانی، ایجاد و تقویت کانالهای توزیع و خدمات پس از فروش ups را شامل می‌شود. یعنی هر شرکت فروش یو پی اس برای دستیابی به برنامه ریزی باید مراحل فوق را طی کند.

انتخاب بازار براساس وجود مزیت رقابتی

پس از تولید یا واردات یو پی اس ، باید بازار موردنظر براساس وجود مزیت رقابتی در یو پی اس بررسی شود. به دست آوردن سهم بازار، توانایی در بازاریابی، حجم و تعداد تولید، قدرت پاسخگویی یو پی اس به نیازها، حاشیه سود بیشتر برای توزیع کننده ها، تصور و برداشت مثبت مشتری، کیفیت یو پی اس ، پشتیبانی و سیستم توزیع کارا از جمله عواملی هستند که مزیت رقابتی را برای یک ups می سازند.

وجود گرایش یا فلسفه مشتری گرایی

درحال حاضر ۴ گرایش سازمانی در بازاریابی وجود دارد. که به ترتیب قدمت گرایش های محصول گرا، رقیب گرا، مشتری گرا و بازارگرا هستند.

دو گرایش اول درحال حاضر منسوخ و ناکارامد شده اند. گرایش چهارم یعنی بازارگرا، گرایشی پیشرفته و غیرقابل اجرا در شرایط فعلی ایران است. بهترین گرایش برای شرایط حاضر کشور ما گرایش مشتری گر است که این گونه تعریف می شود: «تمرکز همه فعالیتها، توجهات و احترامات بر محور مشتری، درک و تامین انتظارات مشتری و درنهایت تقدم خواسته مشتری بر فروشنده، تولیدکننده و توزیع کننده».

سخنران افزود، مشتریان به سه دسته تقسیم می شود. مشتری ناراضی که مزیتهای رقابتی را خنثی می کند و موقعیت رقابتی شما را به خطر می اندازد. مشتری راضی تا زمان آشنایی با محصول بهتر به شما وفادار می ماند و مشتری خشنود که همیشه به شما وفادار است و برای شما تبلیغ می کند و مزیت رقابتی شما را افزایش می دهد. طراحی واحد مدیریت ارتباط با مشتری در سازمانها می تواند نام موثری درجهت مشتری گرایی و کسب خشنودی مشتری باشد.

تبلیغات موثر و هدفمند برای یو پی اس

تبلیغات موثر از راه اثر کلی بر قضاوتها، نگرشها و عقاید مردم درمورد یوپی اس ، می‌تواند روش بسیار موثر در افزایش فروش یو پی اس باشد.

یکپارچگی فعالیتهای ارتباطی

یکی از عارضه های فروش ups در کشور ما، گسیختگی نظام بازاریابی در اداره بنگاههاست. بازاریابی یکپارچه به این معناست که تمام واحدهای ستادی و اجرایی به طور آگاهانه و با وجود انگیزه های لازم و برخورداری از آموزشهای ضروری و نیز برای رضایت مشتری، همکاران و هماهنگی داشته باشند.

الزام در معرفی یو پی اس جدید

یکی از عارضه های فروش یو پی اس در کشور ما، یکنواختی تولید و ناتوانی در تولید ups جدید است. شرکتی که به فکر تولید جدید نباشد، به ناچار در بازار رقابت محکوم به شکست است.

تاکید بر خدمات بعد از فروش یو پی اس

خدمات پس از فروش یو پی اس شامل تامین قطعات یدکی، وجود تعمیرگاه و تعمیرکار مجاز، مهارتهای فنی عوامل تعمیرکننده، در اختیار داشتن ابزار مناسب، وقت شناسی و تحویل به موقع، تضمین حسن انجام خدمات، نصب و راه اندازی و آموزش استفاده برای کاربران می شود و از جمله خدماتی هستند که نقش کلیدی درایجاد تلقی مثبت نسبت به کالا و در نتیجه خشنودی مشتری دارند.

دکتر بلوریان تهرانی در پایان سخنان خود یافتن «تله های ساختاری» یعنی همه عوامل، شرایط و مقرراتی که مانع تحرک عوامل تولیدمی شوند و حرکت را به سمت بازده بالا کند می کنند، بسیار حیاتی و آنها را گشایشی برای گره بسته فروش یو پی اس و خدمات دانست.