021-86023253|021-86023287
021-77093755
تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14

فروشنده یو پی اس

کدوم فروشنده یو پی اس را انتخاب می کنید؟

تصور کنید.فروشنده یو پی اس

فروشنده یو پی اس یکی از فروشنده های یو پی اس به شما یک یو پی اس گران قیمت می فروشد. یک ساعت است که درباره ویژگیهای یو پی اس با شما صحبت می کند. پیش از آن با افتخار می گوید که ups شان بهترین است. او قابلیتهای یو پی اس را به وضوح به شما نشان می دهد: یو پی اس ما دارای استابلایزر داخلی هست,THD کمتری دارد,و…این فروشنده ups عملا از کلمات نافذ وتاثیر گذار استفاده کرد تا با استفاده از این روش روانشناسانه ، شما کیف پولتان را باز کنید و او تعارف می کند که همه پو ل را برگرداند، با سه سال گارانتی و ضمانت بدون برو برگرد.به نظر می رسد که این بهترین تعارفی است که شما را خلع سلاح می کند. ولی، شما درنگ می کنید. می خواهید درباره اش فکر کنید. فروشنده یو پی اس دیگر آقای ب چند روز بعد می آید. او همان یوپی اس را به شما می فروشد. آقای ب تقریبا همان کار آقای الف را انجام می دهد ولی این دفعه ضعف یوپی اس را نشان می دهد. او تاکید می کند که ضعف یو پی اس چیز مهمی نیست. یو پی اس جهت تعمیر طراحی می شود. شما از کدامیک خرید خواهیدکرد؟

اگر من جای شما بودم، از فروشنده ب خرید می کردم.

در ظاهر این حرکتی ناخوشایند به نظر می آید ولی درونمان این خوبی را احساس می کند. ما به دنبال صداقت هستیم. حالا دیدید؟

Jamnes webb جوان این کار را کرد.

او میوه ها را از طریق پست فروخت. به داستانش توجه کنید.

یک بارش سنگین تگرگ تقریبا سیب های پرورش یافته فصل را نابود کرد. گلوله های یخی پوست میوه ها را تخریب کرد. او از شکایتهای گسترده ای که در پی ارسال سیبها به مشتریانی که از طریق پست به او سفارش داده بودند، می شد می ترسید . کارش ممکن بود از بین برود اگر سفارشها را ارسال نمی کرد.

مشتریان خواهان پولشان می شدند.

البته در حقیقت فقط سطح سیبها خراب شده بود. پوست سیبها بی رنگ بود ولی، این موضوع بر کیفیت محصول تاثیری نداشت. او برای حل مشکل در هر سفارش یک کارت چاپ شده قرار داد. او صادقانه به مشتریان گفت که سیب ها با پوست خراش خورده هستند. او گفت که سیب ها

در کوهی پرورش یافتندکه هوای بسیار سرد آن باعث ریزش تگرگ می شود و به خاطر همین آب و هوا گوشت سیب ها سفت و شیرین تر است.

بنا به اظهارات او، حتی یک سفارش برگشت نشد. در حقیقت مشتریان حتی برای سال بعد نیز سفارش دادند!

آیا این رفتار زیبای بشر نیست؟

بله. صداقت و راستی باعث فروش می شود!

چطور می توانید این مولفه را به کار برید؟بگذارید برایتان مثالی بزنیم.

اگر شما در حال فروش یو پی اس با کیفیت پایین از طریق اینترنت هستید، چطور قادر خواهید بود که رقبایتان را شکست دهید؟ شما باید نشان دهید که تصورتان براین است که یو پی اس های شما به تکمیلی ups های با برند های خوب نیست. این عین صداقت است که حقیقت را به آنها می گویید… این روش استفاده از مولفه صداقت در فروش یو پی اس است.

اینکه شما صادقانه یا فریبکارانه صداقتتان را نشان دهید، مهم نخواهد بود!

حقیقت تلخ این است که مردم وقتی ببینند که شما عمدا و داوطلبانه ضعف یو پی اس تان را برملا میکنید ، با رغبت بیشتری راضی به خرید یوپی اس می شوند.

اما متاسفانه تعداد بسیار کمی از فروشندگان یو پی اس این کار را می کنند. بیشترشان یاد گرفته اند که فقط برتری های یو پی اس را نشان دهند. مخصوصا این کار در اینترنت به حد مبالغه رسیده است. اکنون این شانس شماست! برای تاثیر بر روی مشتری با دیگران متفاوت باش و بیشتر با مشتری همدل باش.فقط یک ضعف از یو پی است را بگیر. در موردش صادقانه بگو. نشان بده که چطور این ضعف زیاد مهم نیست و یا اینکه با برتری های دیگر جبران می شود. این راهی است که فروش یو پی اس را بیشتر می کند. شما به ظاهر ضعیف هستید د رحالیکه بسیار قوی هستید.