021-86023253|021-86023287
021-77093755
تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14

یو پی اس مناسب برای کامپیوتر

یو پی اس مناسب برای کامپیوتر : در عصر حاضر کامپیوتر در اکثر مکانها حتی در خانه ها وجود دارد و چون کامپیوتر از برق استفاده می کند و برای جلوگیری از قطعی برق و محافظت کامپیوتر در کمقابل نوسانات برق شهری حتما باید از یو پی اس استفاده کنیم.

برای اینکه از یو پی اس برای محافظت از کامپیوتر استفاده کنیم اولا باید بدانیم که کامپیوتر چقدر انرژی الکتریکی مصرف می کند.البته شاید کنار یو پی اس برخی لوازم جانبی هم استفاده شود که اگر بخواهیم آنها را هم به یو پی اس وصل کنیم باید میزان مصرف انرژی الکتریکی آنها را هم در نظر بگیریم.

در اکثر مواقع کامپیوتر به تنهایی حدودا ۲۵۰ ولت آمپر مصرف دارد و برای آن میتوانیم یک یو پی اس ۵۰۰ ولت آمپر باتری داخلی که دارای ۱ عدد باتری داخلی ۱۲ ولت ۷ آمپر میباشد استفاده کنیم که حدودا ۲۰ دقیقه برقدهی دارد.

ولی برخی از کامپیوتر ها بصورت سرور مورد استفاده قرار می گیرند که در این مواقع باید از یو پی اس با تکنولوژی آنلاین استفاده کنیم ولی یو پی اسی که در بالا پیشنهاد داده شد از نوع آفلاین میباشد که برای سرور مناسب نمیباشد و از نظر قیمتی هم ارزان قیمت میباشد.

البته برای اینکه بتوانیم مدت زمان برقدهی بالایی داشته باشیم باید از یو پی اس اکسترنال یا باتری بیرونی استفاده کنیم و تعداد و آمپر باتری ها بالاتر ببریم تا بتوانیم مدت زمان برقدهی بالایی داشته باشیم البته باید توجه داشته باشیم که هر یو پی اسی یک ولتاژ dc مشخصی دارد که براساس آن تعداد باتری ها مشخص می گردد و هر باتری ۱۲ ولتی میباشد و اگر یو پی اسی ۲۴ ولتی باشد باید ۲ عدد باتری ۱۲ ولتی با هم سری شود تا بتوانیم ۲۴ ولت را درست کنیم تا بتواند یو پی اس کارکند.ولی امپر باتری ها براساس مدت زمان برقدهی مشخص می گردد.

پس فهمیدیم که کامپیوتر ۲۵۰ ولت امپر مصرف دارد و بر اساس آن یو پی اس تعریف می کنیم.