021-86023253|021-86023287
021-77093755
تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14

آموزش طراحی و نحوه ی ساخت یو پی اس

آموزش طراحی و نحوه ی ساخت یو پی اس

برای طراحی و ساخت یو پی اس یا هر نوع کالای دیگری نیاز به شناخت داریم و موارد انتظار و معایب و مزایای این  کالا را درنظر بگیریم و بدانیم این کالا برای چه منظوری طراحی میشود.

طراحی و ساخت یو پی اس برای ایم منظور مطرح شده است:

اولا اینکه ups همان unintrubtible power supply به معنای منبع تغذیه بدون وقفه می باشد.
یعنی اگر قطعی در برق وجود داشته باشد دستگاه ups بدون وقفه این برق را برای مجموعه تامین میکند.
در برق شهر مشکلاتی وجود دارد که قبلا به ان اشاره شد که نه مشکل بودند که مدارات داخلی یوپی اس باید طوری طراحی شوند که بتوانند این نه مشکل برق شهر را برطرف نمایند از جمله قطعی برق – نوسان – نویز و …
برای طراحی ups مورد نظرمان باید بدانیم که برق ورودی و خروجی مورد نظر ما کدام است مثلا ورودی ۲۲۰V با خروجی ۲۲۰VAC یا ورودی سه فاز AC با خروجی ۲۲۰VAC یا ورودی ۲۲۰VAC و خروجی ۱۲VDC و یا نمونه های دیگر …

حال مختصری در مورد ساخت و طراحی مدار تکفاز به تکفاز مواردی را اشاره می نماییم:

اگر ورودی این UPS ولتاژ AC 220 باشد و خروجی ۲۲۰VDC باشد در این حالت دچار اشتباه میشویم که ۲۲۰ ولت در ورودی وجود دارد و نیازی نیست که از یو پی اس استفاده کنیم اما نتیجه میگیریم که این یو پی اس برای رفع نه مشکل برق شهر طراحی شده است.
در طراحی این نوع UPS در نطر میگیرم که نوسان و نویز و موارد دیگر در ورودی داریم و UPS را طوری طراحی می نماییم که بتواند این مشکلات را رفع نماید بعنوان مثال اگر ورودی UPS ما به ۱۲۰VAC برسد در آن حالت یوپی اس در چه وضعیتی باید بکار خود ادامه دهد برای این منظور یک توضیح کلی درمورد UPS ارائه می نماییم:
ولتاژ ورودی ۲۲۰VAC وارد دستگاه یو پی اس شده و توسط رکتیفایر به ولتاژ DC تبدیل شده و این ولتاژ توسط شارژر به باتری یو پی اس می رسد تا باتریها شارژ شوند و در مرحله دوم ولتاژ DC موجود در UPS توسط اینورتر تبدیل به ولتاژ ۲۲۰VAC قابل استفاده و بدون نویز و نوسان و .. می باشد.
پس نتیجه میگیریم الان تا به حال به دو مدار اینورتر و رکتیفایر و شارژر نیاز داریم که این مدارات طراحی های جداگانه را می طلبند و مواردی را هم باید در طراحی این مدارات در نظر گرفته شود.