021-86023253|021-86023287
021-77093755
تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14

باطری یو پی اس چیست؟

باطری یو پی اس چیست؟

باطری یو پی اس چیست؟ دراین بحث که باتری یو پی اس چیست؟ باید اولا شناخت کلی در مورد تعریف کلی باتری داشته باشیم. بطور چشمگیری در اکثر مکانها و تجهیزات از باتری استفاده کنند مثلا در ماشین ساعت دیواری و گوشی موبایل و غیره هزاران مثال در این مورد می توان گفت که:

باطری یو پی اس و شناخت باتری

با این تفکر به اهمیت وجود باتری در زندگی روزمرمان نیزپی میبریم، نتیجه میگیریم.
باتری نه تنها بعنوان پشتیبان وسیله ای میباشد بلکه پشتیبان کارهای روزمره ما نیز میباشد.

باتری بعنوان منبع ذخیره انرژی الکتریکی می باشد که ما به روشهای مختلفی از انواع باتریها استفاده می کنیم.

ضرورت وجود باتری یو پی اس زوری می باشد که بدون وجود باطری یوپی اس کلا سیستم یو پی اس به نوعی به معنی و بیشتر موارد غیر قابل استفتده می باشد.

باطری یو پی اس و شناخت باتری

با توجه به تنوع وجود باتریها باتری یوپی اس از نوع سیلدلیداسید ساکن بوده و با تکنولوژی خاصی ساخته میشود.

فرق بین باطری یو پی اس و باطری خودرو

اکثراً در ذهن عموم مردمی که تخصصی کار UPS را دنبال نمی کنند این دهنیت وجود دارد که باتری ups با باتری های خودرو یا موتور موجود در بازار چه فرقی میکند.چون این ذهنیت را دارند که هر نوع باتری ۱۲ ولت و با آمپراژهای مختلف وجود دارند.

در مورد این موضوع توضیح می دهیم که اولاً کلا تکنولوژی ساخت باتری یو پی اس با باتری خودرو متفاوت می باشد البته در این جا بصورت تخصصی این موضوع را توضیح نمی دهیم ولی بصورت ساده توضیح می دهیم که از تکنولوزی ساخت باطری یو پی اس سیلد اید اسید ساکن مشخص می باشد که باطری یوپی اس باید در محل ثابتی قابل استفاده باشد. ولی خوردو در اکثر مواقع در حالت حرکت بوده و باتری یو پی اس برای خودرو مناسب نمی باشد و در نقطه مقابل بازری خودرو طوری طراحی شده که مناسب در حرکت خودرو باشد.

و این قضیه را به نوعی می توان توضیح داد که اگر خودرو ما برای مدتی تقریبً طولانی در جای ثابتی حرکت نکند باتری خالی شده و از گکار میس افتد پس فرق زیادی بین باطری یوپی اس و باتری خودرو وجود دارد.

اما باتری یو پی اس متصل شده به یو پی اس مخصوص ups باید با توجه به اینکه زمان بک آپ یو پی اس با آمپراژ باتری و یو پی اس محاسبه می شود.

به همین خاطر باتری های یو پی اس با امپراز های مختلف ساخته می شود و اکثر باتری های یو پی اس ۱۲ ولتی می باشند.

آمپرازهای استاندارد یو پی اس بصورت ۱٫۲AH, 9AH, 12AH, 18AH, 28AH, 42AH, 65AH, 100AH, 120AH, 200AH

ساخته می شوند.

با محاسبه زمان بک اپ UPS طبق فرمول محاسبه بک اپ یو پی اس به امپراژ دلخواه باتری یو پی اس دست پیدا می کنیم طبق توضیحات گفته شده در محاسبه زمان بک آپ ups به آمپراژ باتری مناسب و تعداد باتری نیز دست پیدا میکنیم.

برندهای موجود درباطری یو پی اس در حال حاضر عبارتند از:

باتری یونیکور کره ای و نارادا چینی و اپتیما و باتریهای ایتالیایی وجود دارند که قیمتهای آنها در بازار متفاوت می باشد و در حال حاظر در کشورمان باتری صبا به عنوان تولید کننده داخلی فعالیت مینمایند.

از روی قیمت باتری UPS نمی توان قضاوت نمود که کدام باتری خوب می باشد.

پارامترهای انتخاب باتری باکیفیت از روی طول عمر باتری یو پی اس و وزن باتری UPS و تکنولوژی ساخت آن و بازدهی BATTERY UPS تا به حال در بازار می باشد.

باتری یو پی اس کره ای یونیکور در حال حاضر در بازار هم با قیمت مناسب ارائه میشود و طول عمر باتری یونیکور ۶ الی ۸ سال می با و دارای ۳ سال گرانتی تعویض می باشد  و باتری یو نیکور باتوجه به سابقه ای که در بازار یو پی اس داشته سهم بزرگی از بارا باتری را هم در داخل و هم در خارج از کشور به خود اختصاص داده است.