021-86023253|021-86023287
021-77093755
تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14

توپولوژی در یو پی اس

توپولوژی یو پی اس : لازم به ذکر است یادآور شویم اغلب مردم به اشتباه بر این باورند که تکنولوژی یو پی اس محدود به دو نوع می باشد ، درحالیکه تکنولوژیهای متعددی در مورد یو پی اس  standby (off line ) & online

انواع توپولوژی یو پی اس :

مطرح است که در این مبحث خلاصه ای از کارکرد و خصوصیات هر توپولوژی را بازنگری و مقایسه می کنیم .

انواع توپولوژی

  • standby (off line ) & standby ferro
  • line interactive
  • double conversion
  • delta conversion

standby (off line ) تکنولوژی

این توپولوژی عموماً برای تغذیه کامپیوتر های شخصی بکاربرده می شود همان طور که در بلوک دیاگرام شکل ۱ نمایش داده شده است در شرایط عملکرد عادی (هنگامیکه منبع توان ورودی در بازه مجاز است ) ، و خروجی دستگاه یو پی اس انتقال داده می شود و در زمان transfer switch توان از منبع ورودی به خرابی منبع ورودی و یا خارج شدن ولتاژ و فرکانس از رواداریهای مجاز ، توان خروجی توسط اینورتر و انرژی ذخیره شده باتری تامین میگردد واینورتر تنها هنگامی شروع به کار میکند که منبع ورودی دچار خرابی گردد .

توپولوژی یو پی اس لاین اینتر اکتیور

توپولوژی در یو پی اس دابل کانورژن

در این تکنولوژی توان خروجی از کیفیت چندان مناسبی برخوردار نیست و عمومأ در توانهای کم تولید می گردد.، اما راندمان بالا و قیمت پایین از مزایای این طراحی است.

standby ferro تکنولوژی

در این تکنولوژی ترانسفورمری با طراحی و عملکردی خاص بنام فرورزونانت بکاررفته که با به اشباع رفتن هسته ترانس ، ولتاژ تثبیت شده ای در خروجی فراهم میگردد،همان طور که دربلوک دیاگرام ورودی به سیم پیچ اولیه ترانسفورمر فرو AC شکل ۲دیده میشود در شرایط عادی کارکرد، توان از منبع منتقل شده و از ثانویه ترانسفورمر، توان خروجی فیلتر شده با رگولاسیون مناسب به بار مصرفی انتقال می ابد. در زمان خرابی منبع ورودی ، اینورتر شروع به کار کرده و با استفاده از انرژی ذخیره شده باتری وترانسفورمر خروجی توان مورد نیاز تامین میگردد .

ایزولاسیون بسیار خوبی که ترانس فرورزونانت جهت تامین خروجی فیلترشده ایجاد مینماید از بکار بردن هرگونه تجهیزات فیلترینگ دیگری مناسبتر است، از اینرو فیلتراسیون عالی برق شهر و قابلیت اطمینان بالا از نقاط قوت این تکنولوژی است .

یو پی اس های فرورزونانت با بکار گرفتن بعضی ژنراتورها و بارهای کامپیوتری که ضریب توان ورودی شان اصلاح شده است ، دچار ناپایداری می شوند ، همچنین به دلیل اتلاف حرارتی بالا ، راندمان پایین و حجیم بودن این دستگاهها ، طی چند سال اخیر محبوبیت این طراحی کاهش یافته است.

این تکنولوژی درتوانهای  ۳~۱۵ KVAطراحی و تولید می شود.