021-86023253|021-86023287
021-77093755
تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14

دلایل استفاده از یو پی اس در تجهیزات الکترونیکی

دلایل استفاده از یو پی اس در تجهیزات الکترونیکی

دلایل استفاده از یو پی اس : امروزه از دستگاههای برق اضظراری یا سیستم تامین برق بدون وقفه (یو پی اس) در مصارف مختلف استفاده میشود.در حالت کلی به دو دلیل از یو پی اس استفاده میشود: یک ) رفع نوسانات برق شهری دو) دخیره و تامین برق از طریق باتریها (باتری یو پی اس).

هرشرکتی به منظور حفظ تجهیزات IT خود نیازمند به حفاظت از تجهیزات الکترونیکی خود درمقابل نوسانات برقی می باشد. چندین دلیل برای این ادعا را به این صورت می توان بیان نمود:

دلایل استفاده از یو پی اس

دلایل استفاده از یو پی اس

  1. حتی قطعی کوتاه مدت برق نیز می تواند مشکل ساز باشد: قطعی برق برای مدت کمی حتی ۱۵ ثانیه می تواند باعث گردد که تجهیزات الکترونیکی به مدت ۱۵ دقیقه تا چندین ساعت قابلیت استفاده نداشته باشند و باعث به وجود آمدن خرابی های پرهزینه گردند.
  2.  عدم وجود برق صاف و وجود نوسانات در ولتاژ برق : طبق قانون، برق به تنهایی خود میتواند باعث به وجود آمدن مشکلات فراوانی در تجهیزات IT گردد. باتوجه به استانداردهای فعلی ایالات متحده، با فرض اینکه مقدار ولتاژ درخواستی ۲۰۸ ولت باشد، ولتاژ به احتمال فراوان در محدوده ۱۹۱ تا ۲۲۰ ولت ارائه خواهد شد.
  3. جریان برق به طور ۱۰۰ درصد قابل اطمینان نمی باشد: در ایالات متحده میزان قابلیت اطمینان برق را ۹۹٫۹ درصد بیان نموده اند که این موضوع بیانگر قطعی برق به مدت ۹ ساعت در سال می باشد.
  4. مشکلات و ریسک ها تشدید می گردد: سیستم های ذخیره سازی امروز، سرورها و دستگاه های شبکه از اجزایی استفاده می نمایند که باعث کمتر شدن شکست و خرابی در شرایط مختلف برق می گردد که این امر باعث می گردد که تجهیزاتی که اخیرا تولید شده اند از مقاوت بهتری برخودار گردند.
  5. ژنراتورها و متوقف کنندگان موج ها کافی نمی باشد: اگرچه ژنراتورها قادر می باشند برق مورد نیاز تجهیزات الکترونیکی را به هنگام قطعی برق تامین کنند اما نیازمند یک زمان اولیه برای راه اندازی ژنراتور می باشد و همچنین ژنراتورها قادر نمی باشند که از تجهیزات الکترونیکی در مقابل نوسانات الکترونیکی محافظت نمایند. متوقف کنندگاه امواج اگرچه اضافه ولتاژها را از بین می برد اما قادر نمی باشند: جریان ازبین رفته را تامین کنند، افت ولتاژ را از بین ببرد.
  6. در دسترس بودن امروزه مهم ترین اصل می باشد: امروزه تجهیزات الکتریکی به عنوان یک حامی بسیار مهم در شرکت می باشد. که به عنوان اصل مرکزی در رقابت های میان شرکتی و موفقیتها می باشد. درواقع زمانی که سیستم های الکتریکی در دسترس نباشند باعث می گردد فرآیندهای کسب و کار به سرعت متوقف گردد.
  7. دردسترس بودن بسیار مهم است اما باید هزینه های برق باید مدیریت گردد.هزینه های مرتبط با خنک کنندگی و تامین برق در سالهای اخیر به صورت فزاینده افزایش یافته است. مدیران مراکز داده مسئول باید امکان دردسترس بودن را با کمترین هزینه تامین نمایند. امروزه سیستم های یو پی اس می تواند به عنوان یک راه حل کارآمد برای رسیدن به این هدف باشد.

دلایل استفاده از یو پی اس, علت استفاده از یو پی اس