021-86023253|021-86023287
021-77093755
تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14

راهنمای تخصصی خرید و انتخاب یو پی اس

راهنمای تخصصی خرید و انتخاب یو پی اس

راهنمای خرید یو پی اس در امور خرید مشتریان ضرورتاً هم باید از نوع مصرف کننده هایشان اطلاعاتی داشته باشند.

و هم از یو پی اس ها، که این امر کمی گسترده و و نیاز به اطاعات کافی در این موارد ذکر شده می باشد، که انتقال این اطلاعات هم بصورت مشاوره توسط کارشناسان متخصص در شرکت می باشد.

راهنمای خرید یو پی اس

و هم به دو صورت مشاوره تلفنی و حضوری می باشد که شرکت تکا انرژی در هر دو مورد راهکارهای مناسبی را برای مشتریان ارائه ی نماید.

اما در این بخش توضیحاتی کتبی که قابل دسترسی مستقیم در اختیار مشتریان و خریداران یو پی اس باشد ارائه می نماییم که شامل دو بخش می باشد:

راهنمای خرید انتخاب دستگاه یو پی اس

۱-      اطلاعات کافی از مصرف کننده ها ۲- اطلاعات کافی در مورد دستگاههای یوپی اس

  • مصرف کننده دارای مشخصاتی مجزا و بعضی موارد شبیه هم میباشند که بصورت کلی به دسته هایی ذیل تقسیمبندی مینماییم.
  1. مصرف کننده های اداری
  2. مصرف کننده های تجاری
  3. مصرف کننده های صنعتی
  4. مصرف کننده های آزمایشگاهی و بیمارستانی نظیر سی تی اسکن – ام آر آی – آزمایشگاهی
  5. کرکره برقی و درب های اتوماتیک
  6. مصرف کننده های مخابراتی
  7. مصرف کننده های خانگی
  8. با نک ها و …

داشتن این اطلاعات در مورد مصرف کننده ها کمک زیادی برای انتخاب دستگاه یوپی اس مناسب می نماید.

موارد اشاره شده در انتخاب نوع یو پی اس بوده اما مورد ضروری دیگری که باید خریداران یو پی اس از آن آگاهی کامل داشته باشند، توان دستگاههای مصرف کننده می باشد که در انتخاب ups ضروریست. توان مصرف کننده مشخص می نماید که یو پی اس مد نطر ما داری چه توانی باشد مثلا ۵۰۰VA یا ۱۰۰۰VA یا ۲۰۰۰VA و الی آخر …

پارامتر دیگر و مهمی که خریداران یو پی اس از ان آگاهی کامل باید داشته باشند، مدت زمان برق دهی BACK UP TIME می باشد بعنوان مثال در مجموعه ای یک ساعت احتمال قطعی برق وجود دارد که باتری یو پی اس ها بر حسب یک ساعت برق محاسبه می شود که این مدت زمان بقدهی مشخص می نماید که یو پی اس ، باتری داخلی (INTERNAL) مد نظر خریدار است یا یو پی اس باتری خارجی(EXTERNAL).

که امپر از باتری ها نیز برحسب مدت زمان برق دهی که از UPS انتظار داریم محاسبه می گردد. که باتری UPS ها نیز داری آمپر مختلف مثلا: ۷٫۲AH , 18AH, 100AH و … می باشند که قیمت آن ها نیز برحسب آمپر متفاوت می باشد.

بعد از راهنمای خرید یو پی اس می رسیم به توضیحاتی در مورد یو پی اس ها:

یو پی اس ها انواع مختلفی از نظر کاربرد و برحسب مصرف کننده ها دارند:

۱-      اولین پارامتر UPS ها از نظر نوع برق ورودی و خروجی می باشد یعنی اینکه ورودی یو پی اس های مد نظر ما تک به تک ، سه به تک یا سه به سه یعنی از نظر وروئی و خروجی برق می باشند.

۲-      دومین پارامتر نیز از نظر مصرف کننده مشخص می گردد یعمی اینکه UPS مورد انتخاب مشتری صنعتی یا پزشکی یا خانگی و … می باشد که قبلا توضیح داده شد.

این پارامتر مشخص می نماید که یو پی اس ما LINEINTERACTIVE  یا TRANSS LESS یا TRANSS BASE باشد که به عنوان مثال در یو پی اس های اداری که UPS ها در محل های IT به سرورها متصل هستند ضرورتاً یو پی اس مورد انتخاب ما باید ONLINE باشد.

ی مثال دیگر در مراکز صنعتی که مصرف کننده ها داری الکتروموتور هستند ضرورتاً UPS ما TRANSS BASE باشد.

۳-      پارامتر سومی که مد نظر مشتری است توان UPS می باشد که با محاسبه توانهای مصرف کننده مشخص می نماییم که چه توان UPS جوابگوی کار ما می باشد.

به عنوان مثال شخصی داری یک عدد کامپیوتر می باشد توان کامپیوتر ۳۰۰VA می باشد که یک عدد یو پی اس به توان ۵۰۰VA پاسخگوی نیاز مشتری می باشد که در بخش دیگری توضیح داده خواهد شد.