021-86023253|021-86023287
021-77093755
تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14

کاهش هزینه مدارات برقی با یوپی اس

کاهش هزینه مدارات برقی با یوپی اس

بطور کلی بزرگترین روش کاهش هزینه در مدارات برقی تبدیل کننده کاهش تعداد سوئیچ های بکارگرفته شده میباشد. دیودها هزینه های کمی نسبت به سایر سوئیچ کننده ها دارند کاهش تعداد سوئیچ کننده ها علاوه بر کاهش هزینه در دستگاههای یو پی اس مزایای دیگری مانند فشرده سازی و کم کردن وزن و قابلیت اطمینان بالا دارند.

معرفی یو پی اس

اگر ما نیاز به منبع پاک و بدون وقفه برای تجهیزاتمان نیاز داریم. در شرایط بحرانی و قطعی برق برای زمانهای بیشتر ما باید از منبع برق بدون وقفه = یو پی اس استفاده کنیم.

انواع تجهیزات نیاز به برق اضطراری عبارت اند از:

کامپیوتر، کنترل های صنعتی، سیستم های پشتیبانی خانگی و…اگر برق این تجهیزات قطع شود دستگاه UPS بعنوان منبع برق و پشتیبان این تجهیزات را در زمانهای بحرانی قطع برق ساپورت میکند.
در اکثر دستگاههای یوپی اس از باتری یو پی اس استفاده شده است معمولا از نوع سیلد اسید باتری هستند ودارای مکانیزم ذخیره انرژی بوده وبدون نیاز به انرژی میباشند.
تبدیل روند بین ولتاژهای AC  و ولتاژهای DC برای ذخیره سازی نوعی از علم الکترونیک است که در دستگاه ups استفاده میشود.
انواع دستگاههای یو پی اس آنلاین یا آنلاین دابل کانورژن از یک سوکننده ها (رکتیفایر) و شارژرها و تنظیم باتری و اینورتر و سوئیچ های استاتیک (بای پس) طراحیوساخته شده اند.
شکل ۱ بلوک دیاگرام نوعی از یو پی اس آنلاین را نشان می دهد.

سیستم های یو پی اس به سه نوع تقسیم می شوند:

ایستاده، خوابیده و ترکیبی از ایستاده و خوابیده که اکثر سیستمهای ups از نوع یو پی اس های ایستاده هستند.
انواع اصلی سیستم های یوپی اس ایستاده عبارت اند از: یو پی اس های آنلاین – یوپی اس های آفلاین و یو پی اس های لاین اینتر اکتیو.
یک ups ایده ال باید در شرایطی که برق قطع می شود بدون قطعی (صفر میلی ثانیه) برق شبکه را تامین کند.

مقایسه سه نوع یو پی اس (آنلاین – آفلاین – لاین اینتراکتیو)

اکثر یوپی اس های آنلاین گران و اما مناسب برای ما می باشند چون بدون قطعی حتی میلی ثانیه هستند وبرق خروجی صاف وبدونوقفه و کمتری اعواج هارمونیک ها می باشد (THD)
و برق بدون نویز ونوسان را به ما تحویل می دهد و ضمنا یو پی اس های آنلاین تک فاز نیز از قسمت هایی مانند مدارهای الکتریکی به شرح زیر تشکیل شده اند.
رکتیفایرشارژر – تنظیم کننده باتری یو پی اس (ست کننده باتری) اینورتر و کلید بای پس.

بلوک دیاگرام نوعی یو پی اس آنلاین:

کاهش هزینه مدارات برقی با یو پی اس
در این مدارها از اجزا گران قیمت و دیودها و خازن های ارزان قیمتی استفادهشده است که توانسته اند این دستگاه باارزش (ups) را تشکیل دهند.
اگر ما بتوانیم اسیلوسکوپ ولتاژ خروجی یو پی اس را مشاهده کنیم می بینیم که برق صاف و THD (اعواج هارمونیک) کم را به ما تحویل میدهد.