021-86023253|021-86023287
021-77093755
تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14

بایگانی ژانویه, 2017

امپدانس شبکه – یو پی اس

نقطه مصرف و البته عمدتا از نقطه انشعاب تا وسیله پر مصرف است امپدانس شبکه – یو پی اس . در مصرف کننده های یکسان هرچه مساحت سیمهای انتقال کمتر و طول سیمهای مسیر بیشتر باشد ، میزان افت ولتاژ بیشتر خواهد بود . حاصل تقسیم ولتاژ  کاهش یافته به جریان وسیله برقی روشن شده را امپدانس شبکه تا پریز مربوطه می نامیم .

برای مثال : چنانچه با اخذ ۱۶ آمپر از یک پریز دیوار ولتاژ ۲۲۰ ولت به ۱۸۸ ولت کاهش یابد ” به اندازه ۳۲ ولت کم شود” امپدانس شبکه ۲ اهم خواهد بود .

اگر اندازه کاهش ولتاژ پریز دیوار بیش از بازه مجاز” استاندارد ملی ایران line interactive در یک یو پی اس رواداری ترجمه کرده است.” ولتاژ خروجی آن یو پی اس باشد و در یو پی اس مربوطه تمهیدات لازم برای کنترل و حفاظت در مقابل امپدانس شبکه در نظر گرفته نشده باشد این یو پی اس به نوسان خواهد افتاد .امپدانس شبکه – یو پی اس

Line – Interactive برای روشن شدن بیشتر مطلب از پریز مشخص شده در مثال بالا روی یک یو پی اس +% ۳ که بازه مجاز ولتاژ خروجی آن ۷ KVA – است و زیر بار کامل قرار دارد استفاده می کنیم . با اتصال برق به دو تصمیم می گیرد UPS اندازه گیری می شود و چون ۲۲۰ ولت و عادی است UPS ولتاژ آن توسط ، UPS شاخه قرار دهد. AC که با ر را از روی باتری برداشته و مستقیما روی شبکه ۱۸۸ کاهش می یابد.” جریان بار در ولتاژ فوق حدود ۱۶ آمپر v به محض قرار گرفتن بار روی شبکه ، ولتاژ شبکه به خواهد شد.” با کاهش ولتاژ ورودی ، ولتاژ خروجی نیز از حد مجاز خارج میشود و بنا بر این مجددا بار روی باتری دوباره ۲۲۰ ولت خواهد شد . بنابراین رفت و برگشت ups باز می گردد . با بازگشت بار روی باتری ، ولتاژ ورودی ویا حتی ups از باتری روی شبکه و از شبکه روی باتری بصورت پی در پی تا پایان انرژی باتری و یا سوختن ups بارهای متصل به آن ادامه می یابد.

برتری یو پی اس نسبت به استابلایزر

برتری یو پی اس نسبت به استابلایزر

برتری یو پی اس نسبت به استابلایزر : زمانی که برق شهر دارای نوسان می باشد یا زمانی که افت شدید می کند یا زمانی که ولتاژ بیش از حد زیاد باشد در این حالت استابلایزر تا حدودی می تواند کارایی داشته باشد و نوسانات را از بین ببرد و ولتاژ ثابت به ما بدهد و در افتهای بیش از حد مجاز یا افزایش بیش از حد مجاز دیگر استابلایزر قادر نیست که این مشکل را رفع کند در این حالت استابلایزر خاموش شده و برق قطع می شود.ادامه مطلب

معکوس کردن و برگرداندان ولتاژ در یو پی اس

معکوس کردن و برگرداندان ولتاژ در یو پی اس

معکوس کردن و برگرداندان ولتاژ در یو پی اس : در کل در مورد الکتریسیته دو نوع الکتریسیته وجود دارد. الکتریسیته با جریان مستقیم و الکتریسیته با جریان متناوب که هرکدام انواع، مزایا و معایبی خاص دارند. بیشتر تجهیزات برقی فقط با یکی از این دونوع الکتریسیته کارمیکنند. بنابراین بسیار سودمند خواهد بود اگر بتوانیم الکتریسیته را ازیک نوع به نوع دیگرتبدیل کنیم. خوشبختانه وسایلی موجود است که ما را قادرمیسازد براحتی این کاررا انجام دهیم.

فرآیند تبدیل برق متناوب به مستقیم “conversion” نامیده میشود.

(اگرچه این یک عبارت غیردقیق است زیرا تغییر یک ولتاژ مستقیم به ولتاژ مستقیم دیگر نیز کانورژن نامیده میشود ولی به هرحال منظورما را میرساند) وسایلی که این کارراانجام میدهند converter یا برگرداننده نامیده میشوند ولی غالباً آنها رابنام adapter (سازگارکننده) مینامند واگراین وسایل برای شارژکردن باتری مورد استفاده قرارگیرند،غالباً به آنها شارژرگفته میشود. تبدیل برق مستقیم به متناوب “Inversion” نامیده میشود والبته به وسیله ای که این کار را انجام میدهد اینورتر یا برگرداننده میگویند.

معکوس کردن و برگرداندان ولتاژ در یو پی اس

اکثر مردم بدون اینکه حتیconverter را بشناسند آنرا بطور روزانه بکار میبرند درحالیکه inverter فقط در موارد خاص کاربرد دارد.

دلیل آن کاملاً واضح است زیرا اکثر مردم ازبرق متناوب در منازل خود استفاده میکنند وب نابر این بندرت اتفاق می افتد که نیاز به وسیله ای برای تولید برق متناوب ازمنبع برق مستقیم داشته باشند اگرچه اینورتر ها برای محدوده وسیعی ازوسایل کاربرد دارند،

بعنوان مثال به شما اجازه میدهند که وسایل کوچک خانگی خود را که با برق ۲۲۰ ولت متناوب کارمیکنند با استفاده از باتری اتومبیل که از برق مستقیم استفاده میکند بکاراندازید. دردنیای کامپیوتر inverter یکی از اجزای بسیار مهم در دستگاههای تامین برق اضطراری میباشد که انرژی ذخیره شده درباتری را قابل استفاده برای منبع تغذیه کامپیوتر که از برق متناوب استفاده میکند میسازد. مطلب مهمی که باید همیشه در ذهن داشته باشیم اینست که هر بار ما برق مستقیم را به متناوب و یا برعکس تبدیل میکنیم مقداری انرژی بصورت گرما در مولفه ها تلف خواهد شد. بهترین inverter ها راندمانی درحدود ۹۰% دارند .

معنای این حرف اینست که ۱۰%  انرژی بصورت گرما حین فرآیند برگرداندن انرژی تلف میشود. اینورتر های ارزانتر راندمان کمتری دارند. بازدهی converter میتواند به اندازه inverter باشد ولی معمولاً کمتر است و بازدهی آنها بیش از۵۰%  نمیباشد.معنی این حرف اینست که نصف انرژی ورودی بصورت تشعشع گرما تلف میشود.

ویژگی های یو پی اس با کیفیت

یو پی اس باکیفیت چه ویژ گی هایی دارد:

یو پی اس با کیفیت که میگیم از نظر فنی باید دارای ویژگی های منحصر به فردی باشد.مشخصات فنی که برای یو پی اس تعریف شده باید در سطح مطلوبی باشد که بتوان به آن لقب باکیفیت داد.مشخات فنی که حائز اهمیت است مختصرا توضیح میدهیم:۱-مهمترین مشخصه online double conversion بودن یو پی اس میباشد که دیگر تکنولوژی ها پایینتر میباشند.

۲-دومین مشخصه شکل موج خروجی یو پی اس میباشد.بهترین شکل موج خروجی سینوسی کامل میباشد.

۳-سومین مشخصه دامنه پذیرش وسیع ولتاژ و فرکانس ورودی میباشد.هرچه این دامنه وسیعتر باشد یو پی اس دارای کیفیت بهتری میباشد.

۴-چهارمین مشخصه ضریب توان خروجی میباشد که با cosQ نشان داده میشود وهرچه نزدیکتر به عدد ۱باشد بهتر است.

۵-یو پی اس باکیفیت باید در مقابل اضافه بار و اضافه ولتاژ باشد تحمل بیشتری و کنترل داشته باشد.

۶-یو پی اس خوب باید دارای مدیریت هوشمند باتری باشد.ویژگی های یو پی اس با کیفیت

۷-باید خطاهای داخلی دستگاه را با تعداد بالا ثبت و نمایش دهد.

۸-دارای پورتهایی از قبیل RS232,USB و قابلیت نصب کارت SNMP باشد.

مشخصاتی که ذکر شد نمایانگر یو پی اس باکیفیت میباشندویژگی های یو پی اس با کیفیت که لازم به ذکر میباشد که به غیر از این مشخصات مشخصات دیگری نیز میباشد که برای موارد خاص کاربرد دارد و بحث تخصصی تر میشود.

آفلاین,آنلاین,آفلاین,لاین اینتراکتیو,فیام صنعت,شرکت فیام صنعت,برق اضطراری,یو پی اس آمریکایی,

فروشگاه باتری یو پی اس,یو پی اس ایرانی,اینورتر,شارژر صنعتی,یو پی اس ترکیه ای,یو پی اس ترک,یو پی اس اینفورم,

تست خودکار یو پی اس چگونه انجام میگیرد؟

تست خودکار یو پی اس : بیشتر دستگاههای یو پی اس قابلیتی دارند که می توانند خود را تست کنند. هدف از این بررسی و آزمایش این است که یو پی اس عملکرد مناسبی دارد و اینکه آیا می تواند از تجهیزات به خوبی محافظت کند.ادامه مطلب

انواع خروجی های در دستگاههای یو پی اس

خروجیها در یو پی اس:

انواع خروجی های در دستگاههای یو پی اس

خروجیها در یو پی اس عبارت ازپریزهایی هستند که وسایلی که قرار است بوسیله  یو پی اس  مورد حفاظت قرار بگیرند به آنها وصل میشوند. تعداد پریزهای خروجی در ups عمدتاً به قدرت و همچنین قیمت آن بستگی دارد. معمولاً ups های ارزانترخروجی های کمتری دارند.

Ups های بزرگتروگرانترمعمولاً میتوانند ۶ خروجی ویابیشتر داشته باشند. انرژی خروجی ها توسط کلید اصلی ups کنترل میشود.

انواع خروجی های در دستگاههای یو پی اس

اکثر ups های ارزان قیمت خروجی هایی نظیرپریزهای برق شهردارند که میتوانند وسایل استاندارد را پوشش دهند ولی ups های بزرگتردارای خروجی های غیراستاندارد برای اتصال وسایلی هستند که جریان بیشتری میکشند (بخش بحث در باره کابل برق ups راببینید) برخی از یوپی اس های بهترساختارقابل تنظیمی برای خروجیهایشان دارند وباجابجایی یک صفحه یا قسمت دیگری از ups میتوان نوعی ازخروجی را به نوع دیگری تبدیل کرد.

بعضی ازوسایل هستند که همراه کامپیوتراستفاده میشوند اما نیازی به حفاظت توسط یو پی اس ندارند بعنوان مثال هیچ نیازی به اتصال پرینتر، اسکنرودیگرتجهیزات خارجی به ups نیست . پرینترهای لیزری به تنهایی انرژی زیادی مصرف میکنند و هرگزنباید به ups ای کمتراز۱۴۰۰ ولت آمپروصل گردند. وصل کردن وسایل جانبی غیر ضروری به ups فقط اندازه قدرت مورد نیازبرای ups را بالا میبرد وزمان مفید عملکرد تجهیزات مورد نیازتان را کاهش خواهد داد. ازآنجاییکه این وسایل نیازبه حفاظت درقبال پارازیت خط وولتاژهای اضافی دارند ، به ناچارنیازمند محدود کننده های ولتاژ برای خودشان میباشند که اسباب دردسررا فراهم میسازد. به همین دلیل بسیاری از یوپی اس ها دارای خروجی های فرعی هستند. سیم کشی این خروجی ها بگونه ایست که فیلترشده ومقید شده اند ولی توسط اینورترو باتری تغذیه نمیشوند.

Ups های پیشرفته ترشامل حفاظت (فیلترومحدود کننده ولتاژهای گذرا) برای مودم واتصالات شبکه ای نیز میباشند و کابلRS232 که یک وسیله ارتباطی استاندارد است وظیفه تبادل اطلاعات به کامپیوتررا بعهده دارد.

خروجی یو پی اس

اضافه کردن باتری به یو پی اس

اضافه کردن باتری به یو پی اس

اضافه کردن باتری به یو پی اس : بعضی از یوپی اس ها را می توان از نظر باتری گسترش داد که اگر بارمجموعه اضافه شد بسیار سودمند میباشد.با استفاده ازیک کانکتور مخصوص روی ups و قابلیت اضافه کردن یک یا چند مجموعه باتری یو پی اس که توسط فروشنده ارائه میشود به ظرفیت باتریهای خود اضافه کنید.

از آنجاییکه عملکرد باتری بر روی واکنشهای شیمیایی استواراست تمام باتریها بالاخره از کار خواهند افتاد. بسیاری از ups های خوب این شرایط را بااندازه گیری ولتاژ باتری که درحال شارژ است درک میکنند، بعضی دیگر از یو پی اس ها این شرایط را زمانی که در حال تست کردن خود هستند متوجه میشوند. درطی زمان، ولتاژ باتری و همچنین ظرفیت آن ،زمانی که پر است کاهش می یابد وتوانایی آن برای حفاظت از وسایل شما کم میشود. خوشبختانه بیشتر ups های جدید دارای باتریهای قابل تعویض توسط مصرف کننده، زمانی که یو پی اس مشغول کار است میباشند. ( باتریهای قابل تعویض)

نحوه ای اضافه کردن باتری به یو پی اس

هرچه شما بهتر ازباتری مراقبت کنید، عمر آن افزایش می یابد. باتریهای سربی- اسیدی را بهتر است که پر نگاهداریم وآنها را تاجایی که ممکن است دیر به دیر پر وخالی کنیم. درشرایط عادی استفاده از یک یو پی اس ، باتری توسط شارژر داخلی پر نگاه داشته میشود وظرفیت باتری بندرت کاهش می یابد که این برای افزایش عمرباتری ایده آل است.

اضافه کردن باتری به یو پی اس

مهم است که وقتی شما از ups با انرژی باتری استفاده میکنید وعلامت هشدار مبنی بر اینکه باتری تقریباً خالی شده است را دریافت میدارید به آن علامت توجه کنید و باتری را درحداقل زمان ممکن دوباره شارژ کنید. معمولاً یک ups باتری خود را بطور کامل تخلیه نمیکند زیرا دراینصورت عمر باتری کاهش خواهد یافت.

هرگز توجه کرده اید که اگر اتومبیل شما روشن نشود معمولاً در یک صبح سرد زمستانی خواهد بود؟ علت این امر جدا از مکانیزمهای اتومبیل که احتمالاً در اثر سرما تنبل شده اند اینست که ظرفیت باتری و همچنین ولتاژ، هر دودراثر سرما کاهش می یابند. Ups شما باید در دمای اتاق استفاده ونگاهداری شود. اگر ups درجای سردی نگاهداری میشده است قبل از استفاده از آن بمدت ۲۴ ساعت آنرا در دمای اتاق قراردهید تا از نظر دمایی با محیط به تطابق برسد.

یو پی اس های ۶ تا ۱۰ kva EPE

یو پی اس های ۶ تا ۱۰ kva EPE  مشخصات برای یو پی اس های ۶ تا ۱۰ kva EPE دستگا ههای یو پی اس ۶KVA  الی ۱۰ KVA آنلاین

مشخصات عمومی یو پی اس های آنلاین ۶KVA الی ۱۰KVA یو پی اس های ۶ تا ۱۰ kva EPE
• تکنولوژی On-line double conversion
• مجهز به مدار اصلاح ضریب توان ورودی
• سیستم کنترل دیجیتالی سیگنال
• نمایشگر LED و LCD
• شکل موج خروجی  در این یو پی اس کاملاً سینوسی است یو پی اس های ۶ تا ۱۰ kva EPE
• محدوده وسیع ولتاژ و فرکانس ورودی
• قابلیت افزایش آمپرساعت باتری برای پشتیبانی طولانی
• اینورتر با ساختار ترانس ایزوله و مجهز به IGBT
• این یو پی اس دارای کامل‌ترین مدار حفاظتی می باشد.
• طراحی مدار با Crest Factor بالا
• شارژرهای سوئیچینگ با توان‌های مختلف
• قابلیت نصب کارت SNMP
• دارای سوئیچ Bypass جهت تعمیرات

مشخصات انحصاری یو پی اس های یو پی اس های ۶ تا ۱۰ kva EPE ۳KVA الی ۶KVA

  • دارای کمترین THD در حدود   ۰٫۳<
  • دارای پاور فاکتور خروجی بالای ۰٫۹
  • قابلیت اتصال بای پس به تغذیه مجزا

  • تست خودکار دستگاه در زمان استارت

  • نرم افزار بسیار قوی برای مانیتورینگ مشخصات دستگاه

  • قابلیت اتصال به کامپیوتر از طریق پورت RS232 و   USB

  • مجهز به سیستم قطع خروجی در مواقع اضطراری EPO

  • قابلیت نصب تجهیزات مانیتورینگ همچون کارت SNMP

  • دامنه عریض ولتاژ ورودی
  • قابلیت راه اندازی بدون برق شهر

  • مجهز به ۲۰ مدار حفاظتی برای حفاظت از یو پی اس

  • تست خودکار باتریدر زمان روشن بودن دستگاه

  • مجهز به مدار SCM و ABM جهت افزایش طول عمر باتری
  • قابلیت تعویض باتری یو پی اس در حالت روشن بودن دستگاه
  • قابلیت شارژ باتری ها با آمپراژ های مختلف
  • تغیر اکثر مشخصات الکتریکی دسنگاه از جمله جریان شارژ از طریق نرم افزار
  • مجهز به مدار   Backfeed Protection
  • اطلاع از Back Up Time دستگاه با قابلیت کالیبره کردن از طریق کامپیوتر
  • قابلیت کارکرد در حالت دو فاز شدن ورودی
  • ایزولاسیون مغناطیسی بین DC و AC
  • قابلیت کارکرد صحیح دستگاه در حالت High Impedance
  • حفاظت تمام اتوماتیک با رله های خروجی

  • قابلیت اتصال به ژنراتور

    یو پی اس های ۶ تا ۱۰ kva EPE

  • راه اندازی خودکار در زمان برگشت برق

  • دامنه عریض ولتاژ ورودی

  • ضریب توان ورودی بالا

  • سیستم مدیریت پیشرفته باتری و شارژر

  • سیستم تثبیت کننده ولتاژ خروجی
  • کاربری بسیار آسان این یو پی اس

یو پی اس برای دستگاههای چاپ بنر

یو پی اس برای دستگاههای چاپ بنر

یو پی اس برای دستگاه چاپ بنر : دستگاههای چاپ بنر دارای بردهای الکترونیکی حساسی می باشند. اگر این دستگاهها مستقیما به برق شهر وصل شوند با توجه به مشکلات موجود در برق شهر بردهای این دستگاه ها آسیب دیده و بعد از مدتی یا نیاز به تعمیر و یا نیاز به تعویض خواهند داشتو که هزینه ان زیاد خواهد بود.
شرکت تکا انرژی با توجه به راهکارهایی که شرکتهای سازنده یا کاربران این دستگاه ها از متخصصین شرکت تکا انرژی درخواست کرده اند در این زمینه کارشناسان دستگاههای یو پی اس با تکنولوژی آنلاین به مارک epe را پیشنهاد می تمایند که جلوی هزینه های جبران ناپذیر با هزینه زیاد را میگیرند.

یو پی اس برای دستگاه چاپ بنر برق اضطراری ups چاپ بنر

علاوه بر خرابی دستگاه های چاپ هنگامی که کاربر از این دستگاه استفاده می نماید. در میانه کار با قطعی برق مواج می شود که این امر موجب خرابی کار در حال انجام و بهم خوردن رنگ ها می شود که خسارتی متحمل صاحب مغازه می شود

دستگاه یو پی اس می تواند حدود نیم ساعت تا ۳ ساعت به دستگاه بنر برق برساند.تا کار نقص به اتمام نرسد.
لازم به ذکر است شرکت تکا انرژی با نصب در محل دستگاه های یو پی اس و با تایید و گارانتی پروسه فروش را به پایان می رساند و نصب و راه اندازی این دستگاه ها در سراسر ایران انجام می شود.

یو پی اس برای دستگاه چاپ بنر

قیمت یو پی اس برای دستگاه چاپ بنر, برق اضطراری دستگاه بنر, یو پی اس آلمانی برای دستگاه بنر, قیمت انواع یو پی اس برای بنر, UPS برای دستگاه بنر

یو پی اس مناسب برای دستگاهای ATM

یو پی اس مناسب برای دستگاهای ATM : با توجه به اینکه ساختار دستگاه ATM به گونه ی می باشد که جز دستگاههای حساس الکترونیکی و هم مکانیکی می باشد و در قسمتهای الکترونیکی بردهای CPU و پردازشگر و شمارنده و مدارات دیگر به کاربرد شده که این مدارات خیلی حساس به نویز و نوسان و مشکلات گفته شده برق شهر می باشند که لزوم UPS در اینجا مطرح می شود. ولی چه نوع یو پی اس برای این دستگاهها مناسب می باشد را توضیح می دهیم:ادامه مطلب