021-86023253|021-86023287
021-77093755
تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14

بایگانی فوریه, 2017

دیاگرام ups آن لاین

بلوک دیاگرام On line UPS

دیاگرام یو پی اس آنلاین : در این نوع یو پی اس مبدل DC (اینورتر) به AC دائمًا تغذیه بار را به واسطه یکسو ساز و از طریق برق شهر و یا از طریق باتری تأمین می نماید و شارژ باتری یو پی اس بوسیله یکسو ساز اصلی یا دستگاه شارژر مجزا صورت می گیرد در OnLine UPS همیشه کنتاکت در وضعیت یک قرار دارد و فقط زمانی که مدار باتری دچار مشکل شود کنتاکت به وضعیت دو رفته و مستقیم از برق شهر تغذیه میکند.ادامه مطلب

منبع تغذیه بدون وقفه جهت تامین برق اضطراری تجهیزات الکترونیکی

منبع تغذیه بدون وقفه جهت تامین برق اضطراری تجهیزات الکترونیکی

منبع تغذیه بدون وقفه : ( UPS) منبع تغذیه بدون وقفه مخفف  Uninterruptable Power System میباشد که دو وظیفه  اساسی را به عهده دارد :
۱ -اصلاح برق با کیفیت مناسب
۲ -پشتیبانی کننده منبع برق در زمان خاموشیادامه مطلب

واکنش ناپایدار در یو پی اس و باتری یو پی اس

واکنش ناپایدار در یو پی اس و باتری یو پی اس

واکنش ناپایدار در یو پی اس و باتری یو پی اس : یک منبع تغذیه سوییچ دار از یک حلقه بسته بازخوردار برای اندازه گیری مقدارخروجی منبع جهت کنترل نحوه عملکرد آن استفاده میکند. تقریباً مانند عملکرد یک ترمومتر و ترموستات برای کنترل دمای خانه. ولتاژخروجی یک سیگنال با تغییربارحامل آن، تغییر میکند. عملاً وقتی که بار بشدت تغییر میکند (چه کم شود وچه زیاد) به تبع آن سطح ولتاژ نیز تغییری ناگهانی خواهد داشت.ادامه مطلب

شوک ولتاژ در برق شهر و نقش یو پی اس

شوک ولتاژ در برق شهر و نقش یو پی اس

شوک ولتاژ در برق شهر و نقش یو پی اس : شوک ولتاژ بالا در مواردی از قبیل صاعقه اتفاق می افتد که در این حالت ولتاژ تا ۶۰۰۰ ولت بالا می رود که این ولتاژ خیلی بالا باعث سوختن سخت افزار دستگاهها و حتی سیم کشی مجموعه بدون یو پی اس می گردد و باعث ازبین رفتن اطلاعات سرور ها می شود.مجموعه هایی که از دستگاه ups در مجموعه خود استفاده می نمایند در این حالت زمانی که ولتاژ ایجاد شده توسط صاعقه (۶۰۰v) به مدار می رسد در موقعی که به دستگاه یو پی اس می رسد در این حالت ups نقش خود را ایفا می نمایند.ادامه مطلب

مشاوره و تامین تجهیزات یو پی اس

مشاوره و تامین تجهیزات یو پی اس

مشاوره و تامین تجهیزات یو پی اس : مشاوره در این زمینه به ۲ صورت حضوری و تلفنی توسط شرکت تکا انرژی انجام می شود .عینا در مواردی مشاهده شده مشتریان جهت خرید یو پی اس یا تعمیر یا راه اندازی ups با شرکت تماس گرفته اند در این گونه مواقع اگر در زمینه خرید یو پی اس با شرکت تماس گرفته باشند بعد از مکالمه با واحد فروش توانسته اند به مقصود خود دست یابند .ادامه مطلب

معرفی تکنولوژی یو پی اس های لاین اینتراکتیو

یو پی اس لاین اینتر اکتیو :  سالها میگذرد و هنوز بحث انتخاب نوع توپولوژی یو پی اس به منظور استفاده بر سر راه تجهیزات کامپیوتری ، آزمایشگاهی و  … برای پاره ای از کاربران مطرح و مورد سئوال می باشد ، لذا با توجه به این مورد بر آن شدیم که صرف نظر از تشریح کامل مسائل فنی با معرفی و مقایسه سه نوع توپولوژی ساخت یو پی اس که بیشترین کاربردها را دارند ، کاربران را با کم و کیف تکنولوژیهای ساخت بشرح زیر آگاه کنیم تا بلکه از این رهگذر بتوانند موارد استفاده هر یک ازاین تکنولوژیها را تشخیص داده و در زمان مقتضی نوع UPS کار آمد خویش را انتخاب و یا خریداری نمایند .

تکنولوژی یو پی اس های لاین اینتر اکتیو

در این تکنولوژی ، مبدل اینورتر همواره روشن بوده و در حالت عملکرد عادی ( هنگامیکه توان منبع ورودی دربازه مجاز است ) وظیفه شارژ باتری یو پی اس ها را عهده دار است و هنگامیکه توان ورودی از بازه مجاز تعریف شده خارج گردد پیوستگی توان خروجی از اینورتر و انرژی ذخیره شده باتریها تامین می گردد .
لازم به ذکر است که به طور معمول وجود یک tap-changing transformer جهت رگولاسیون ولتاژ منبع ورودی مورد نیاز می باشد که بهتر است در طراحی این سیستم ها لحاظ گردد .همچنین اضافه نمودن تجهیزات فیلترینگ نظیر ایزولاسیون گالوانیک
EMI ، RFI ، و … به سیستم فوق ، کیفیت توان خروجی را بهبود می بخشد .

یو پی اس لاین اینتر اکتیو

کیفیت خروجی در یو پی اس های لاین اینتر اکتیو

متذکرمیشود که وجود ترانس ایزوله با هسته آهن ( ایزولاسیون گالوانیک ) در خروجی دستگاه یو پی اس (در تمام در خروجی، جلوگیری از خراب شدن شکل DC تکنولوژی ها) به عنوان یک مانع فیزیکی مزایایی چون حذف مولفه های موج خروجی در صورت بروز جریانهای لحظه ای ، جلوگیری از اعمال نوسانات و اعوجاج برق شهر به بارهای مصرفی،  MTBF بالا  بردن  (فواصل بین خرابیها ) و … را خواهد داشت منتهی در صورت استفاده از این ترانس بازده دستگاه کمی کاهش می یابد.

مزایای یو پی اس لاین اینتر اکتیو

یوپی اس های Line Interactive از مزایایی چون راندمان بالا ، هزینه پایین و کیفیت مناسب توان خروجی برخوردارند.
شاید بتوان وابسته بودن فرکانس خروجی این یوپی اس ها را به منبع ورودی از معایب این تکنولوژی شمرد، عموماً این طراحی فاقد مدار اصلاح ضریب قدرت ورودی نیز می باشد .
برخی عرضه کنندگان به اشتباه دستگاههای Off Line دارای استابلایزر را در ردیف این تکنولوژی می دانند .مجدداً تأکید میگردد که یو پی اس های Line Interactive دارای شارژر مستقل نیستند و خود اینورتر وظیفه انجام شارژ را بر عهده دارد.
یو پی اس های Line Interactive جهت استفاده کلیه تجهیزات IT کامپیوتر ها ، سرورها و تجهیزات شبکه ) مناسب می باشند. تکنولوژی فوق عموماً حداکثر تا توان KVA5 طراحی و تولید می شود .

سوالاتی در مورد یو پی اس و باتری

سوالاتی در مورد یو پی اس و باتری

سوالاتی در مورد یو پی اس و باتری : سیم نول ورودی و خروجی در UPS – ظرفیت باتری برای جریان های مختلف – افت ولتاژ در باتری یو پی اس هنگام تست UPS

  • آیا می توان سیم نول ورودی و خروجی یک یو پی اس را به یکدیگر وصل نمود .

ادامه مطلب

برند های معتبر و جدید باتری یو پی اس

برند های معتبر و جدید باتری یو پی اس

برندهای باتری یو پی اس : با توجه به تنوع برندهای موجود در حال حاضر در بازار ایران شرکتهای مختلفی اقدام به واردات باتری یو پی اس از کشورهای مختلف با برندهای متفاوت نموده است.
در این میان شرکت تکا انرژی باتوجه به اینکه باتری مهمترین بخش هر سیستم یو پی اس هست توجه خاصی را به این امر معطوف نموده است. کارشناسان این شرکت بعد از چندین سال تجربه وتلاش و آزمایشات نهایی روی انواع باتری از میان کلیه برندهای باتری موجودی در دنیا باتری های که در زیربهآن ها اشاره می شودانتخاب و به انها اکتفا نموده اند این باتری ها شامل برندهای:

  • یو نیکور کره ای

  • نیومکس کره ای

  • ویژن چینی

  • نارادا چینی

  • k-star چینی

در این میان باتوجه به کیفیت باتریها – باتری یو پی اس های کره ای دارای ۳ سال گارانتی تعویض و باتریهای چینی درای۲سالگارانتی تعویض میباشند.
لازم به دکر می باشد که باتریهای اشاره شده کره ای حداقل ۶ تا ۸ سال و باتریهای جینی ۴ تا ۶ سال عمر مفید دارند.
نگهداری باتری های کره ای همانند باتریهای چینی می باشد توضیح اینکه دمای محیز و محیطی عاری از رطوبت ار فاکتورهای مهم برای نگهداری باتری می باشند که در نگهداری باتری های یو پی اس ضرورتا باید رعایت گردد.

برندهای باتری یو پی اس

برند جدید باتری, برندهای باطری یو پی اس, برند باتری UPS, بانری با برند معتبر, برند باتری یونیکور, برند باتری لانگ, برند باتری فیام, برند باتری نیومکس, برتد باتری KSTRA, برند باتری LONG, برندهای معتبر باطری,شرکت های ساخت باتری یو پی اس, برند باتری کره ای, باتری چینی, طول عمر باتری های چینی, طول عمر باتری های کره ای, باتری ویتنامی, باتری لانگ ویتنام, شرکت باتری یو پی اس تکا انرژی

چند نوع یو پی اس وجود دارد و این انواع از نظر فناوری چه تفاوتهایی باهم دارند؟

چند نوع یو پی اس وجود دارد

چند نوع یو پی اس وجود دارد و این انواع از نظر فناوری چه تفاو هایی باهم دارند؟

یو پی اس ها از فناوری های زیر استفاده میکنند:

  • آفلاین
  • لاین اینتر اکتیو- Linei interactive
  • دابل کانورژن (انلاین)

چند نوع یو پی اس وجود دارد

۱ – یو پی اس آفلاین

در این نوع یو پی اس ها مصرف کننده بصورت عادی از برق شهری استفاده میکند.

و به محض قطع برق یوپی اس وارد مدار شده و وظیفه برق رسانی به مصرف کننده را بر عهده میگیرد.

۲- لاین اینتراکتیو (line interactive)

مجهز بهترانس افزاینده و کاهنده جهت ثابت کردن ولتاژ برایدستگاه مصرف کننده هنگام قطع برق ورودیف یو پی اس بدون وقفه برق مطلوب و مورد نیاز مصرف را تامین میکند.

۳- دابل کانورژن(آن لاین)

دراین مدل دستگاههای مصرف کننده همیشه از برق ثابت و فیلتر شده خروجی یو پی اس بهره می برد. با کمک تکنولوژی ان لاین در اینگونه یوپی اس ها که از کیفیت و حساسیت بالایی برخوردارند می توانیم جهت دستگاههای فوق العاده حساس آزمایشگاهی، نطامی و .. استفاده کنیم. طبق استاندارد یک برد مجهز به میکروپروسسور فوق العاده حساس دائما ولتاژ و جریان ورودی را کنترل میکند.

دلایل استفاده از یو پی اس در تجهیزات الکترونیکی

دلایل استفاده از یو پی اس در تجهیزات الکترونیکی

دلایل استفاده از یو پی اس : امروزه از دستگاههای برق اضظراری یا سیستم تامین برق بدون وقفه (یو پی اس) در مصارف مختلف استفاده میشود.در حالت کلی به دو دلیل از یو پی اس استفاده میشود: یک ) رفع نوسانات برق شهری دو) دخیره و تامین برق از طریق باتریها (باتری یو پی اس).

هرشرکتی به منظور حفظ تجهیزات IT خود نیازمند به حفاظت از تجهیزات الکترونیکی خود درمقابل نوسانات برقی می باشد. چندین دلیل برای این ادعا را به این صورت می توان بیان نمود:

دلایل استفاده از یو پی اس

دلایل استفاده از یو پی اس

  1. حتی قطعی کوتاه مدت برق نیز می تواند مشکل ساز باشد: قطعی برق برای مدت کمی حتی ۱۵ ثانیه می تواند باعث گردد که تجهیزات الکترونیکی به مدت ۱۵ دقیقه تا چندین ساعت قابلیت استفاده نداشته باشند و باعث به وجود آمدن خرابی های پرهزینه گردند.
  2.  عدم وجود برق صاف و وجود نوسانات در ولتاژ برق : طبق قانون، برق به تنهایی خود میتواند باعث به وجود آمدن مشکلات فراوانی در تجهیزات IT گردد. باتوجه به استانداردهای فعلی ایالات متحده، با فرض اینکه مقدار ولتاژ درخواستی ۲۰۸ ولت باشد، ولتاژ به احتمال فراوان در محدوده ۱۹۱ تا ۲۲۰ ولت ارائه خواهد شد.
  3. جریان برق به طور ۱۰۰ درصد قابل اطمینان نمی باشد: در ایالات متحده میزان قابلیت اطمینان برق را ۹۹٫۹ درصد بیان نموده اند که این موضوع بیانگر قطعی برق به مدت ۹ ساعت در سال می باشد.
  4. مشکلات و ریسک ها تشدید می گردد: سیستم های ذخیره سازی امروز، سرورها و دستگاه های شبکه از اجزایی استفاده می نمایند که باعث کمتر شدن شکست و خرابی در شرایط مختلف برق می گردد که این امر باعث می گردد که تجهیزاتی که اخیرا تولید شده اند از مقاوت بهتری برخودار گردند.
  5. ژنراتورها و متوقف کنندگان موج ها کافی نمی باشد: اگرچه ژنراتورها قادر می باشند برق مورد نیاز تجهیزات الکترونیکی را به هنگام قطعی برق تامین کنند اما نیازمند یک زمان اولیه برای راه اندازی ژنراتور می باشد و همچنین ژنراتورها قادر نمی باشند که از تجهیزات الکترونیکی در مقابل نوسانات الکترونیکی محافظت نمایند. متوقف کنندگاه امواج اگرچه اضافه ولتاژها را از بین می برد اما قادر نمی باشند: جریان ازبین رفته را تامین کنند، افت ولتاژ را از بین ببرد.
  6. در دسترس بودن امروزه مهم ترین اصل می باشد: امروزه تجهیزات الکتریکی به عنوان یک حامی بسیار مهم در شرکت می باشد. که به عنوان اصل مرکزی در رقابت های میان شرکتی و موفقیتها می باشد. درواقع زمانی که سیستم های الکتریکی در دسترس نباشند باعث می گردد فرآیندهای کسب و کار به سرعت متوقف گردد.
  7. دردسترس بودن بسیار مهم است اما باید هزینه های برق باید مدیریت گردد.هزینه های مرتبط با خنک کنندگی و تامین برق در سالهای اخیر به صورت فزاینده افزایش یافته است. مدیران مراکز داده مسئول باید امکان دردسترس بودن را با کمترین هزینه تامین نمایند. امروزه سیستم های یو پی اس می تواند به عنوان یک راه حل کارآمد برای رسیدن به این هدف باشد.

دلایل استفاده از یو پی اس, علت استفاده از یو پی اس