021-86023253|021-86023287
021-77093755
تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14

نکات ایمنی قبل از نصب یو پی اس

نصب یو پی اس : مکانی که یو پی اس در آن محل نصب خواهد شد باید طوری باشد که فضای کافی برای نصب یو پی اس وجود داشته باشد و کف محل نصب تحمل وزن یوپی اس را داشته باشد.

نصب یو پی اس

نکات ایمنی نصب یو پی اس

حمل و نقل یو پی اس باید طوری باشد که آسیبی به یو پی اس نرسد.

محیطی که یوپی اس در ان نصب خواهد شد باید از نظر حرارت رطوبت و نویز صوتی محیطی پاک باشد.

زمان نصب یو پی اس از نوع اتصالات و سطح مقطع کابلها و فیوزهایی که برای نصب یوپی اس اسفاده می شود اطمینان حاصل گردد.

اتصال مناسب بار به یو پی اس هنگامی که بار به یوپی اس متصل می گردد باید مراقی بود که برق شهری با برق خروجی اتصال نداشته باشد و در صورت سه فاز بودن فازها به صورت متوالی متصل گردد.

نصب و راه اندازی دستگاه توسط کارشناسان فنی انجام پذیرد.

  • مصرف کننده هایی را که نباید به یو پی اس وصل کنیم.

یو پی اس ها چناچه قبلا تو ضیح داده شد انر ژی الکتریکی را در باطری های یو پی اس ذخیره نموده و بعد از قطع شده برق با اینورتور موجود در داخل یو پی اس برق ذخیره شده و در باطری را تبدیل به برق شهر برای مصرف کننده ها آماده می سازد برای ارسال بعضی از مصرف کننده ها که دارای جریان نامی اولیه زیادی هستند برای وصل کردن به یو پی اس مناسب نمی باشند که از این نمونه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. الکترو موتورها لوازمی که دارای سیم پیچی می باشند.
  2. پرینترهای لیزری
  3. دستگاههای تهویه
  4. لامپهای فلوئرسنت و گازی

ولی لازم به ذکر است این مصرف کننده ها را می توان به یوپی اس وصل کرد ولی در این حالت به ups های با توان بالا و باتری یو پی اس های با آمپر بالا باید انتخاب کرد که از لحاظ هزینه این یو پی اس ها و باتری گران بوده و برای ما به صرفه نیست و ضمناً این مصرف کننده ها زیاد حساس نبوده و نیازی به وصل یوپی اس نمی باشد.

  • رعایت چه نکاتی قبل از نصب و راه اندازی باتری یو پی اس لازم است؟

  1. گرما یکی از مهمترین عوامل موثر در خرابی باتریها بشمارمیرود.باتریها رانباید در کنارمنبعی که انرژی گرمایشی تولید می کنندمورد استفاده قرار دهیم.دمایی که برای باتریها در نظر می گیریم بین ۲۰ الی ۲۵ درجه سانتیگراد میباشد.
  2. تهویه هوای باتری ها باید مناسب باشد.هنگامی که باتری ها در محفظه ای قرار میگیرند باید توسط فن ها و یا حداقل باز نمودن محفظه،تهویه مناسب انجام گیرد.
  3. بدلیل اینکه در محفظه باتریها گازهایی که قابل انفجار میباشند توسط باتری ها تولید میگردد،بنابراین تجهیزاتی که به خودی خود جرقه تولید می کنند از محل نصب باتری ها دور باشند.
  4. باتوجه به جنس باتری ها از تماس باتری ها با مواد شیمیایی وحلالهای عالی و مواد چسبناک خودداری گردد.
  5. اگر باتریها در محلی مورد استفاده قرار میگیرند که ارتعاشات زیادی تولید میگردد،بهتر این است که از ضربه گیر برای محفظه باتری ها استفاده گردد.
  6. موقع نصب باتریها باید همه باتری ها طوری نصب گردند که در معرض هوا قرار گیرند و فاصله پیشنهادی بین باتری ها ۵ تا ۱۰ میلی متر میباشد.
  7. کابلهایی که برای نصب باتری ها مورد استفاده قرار میگیرد با سطح مقطع مناسب انتخاب گردند.
  8. باتریها راباظرفیت مناسب انتخاب کنیم.استفاده باتری یو پی اس با یک ظرفیت در کنار باتری با ظرفیت دیگرباعث بروز خسارت به باتری ها میگردد.