021-86023253|021-86023287
021-77093755
تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14

بایگانی دسامبر, 2017

ذخیره سازی باتری یو پی اس های سربی اسیدی

ذخیره سازی باتری یو پی اس های سربی اسیدی

ذخیره سازی باتری یو پی اس های سربی اسیدی : باتری های سربی اسیدی هنگام ذخیره سازی حرارت ایجاد میکنند. دمای محیط بالا عمر ذخیره سازی تمام باتری های سربی اسیدی را کوتاه میکند.

باتریهای سربی اسیدی تخلیه شونده بطور معمول در حمل نقل توسط شاخه هایی محافظت میشوند ک در این صورت از آنها هیچ گازی آزاد نمیشود.
باتریهای سربی اسیدی تخلیه شونده مقدیر جزئی از هیدروژن و اکسیژن ناشی از تبخیر آب ایجاد میکنند که بستگی به دمای محیط و رطوبت دارد که هر چقدر دما بیشتر باشد تبخیر زیادی میشود.

باتری یو پی اس های سربی اسیدی تخلیه شونده را باید در اتقاق های اختصاصی نصب شوند اما ممکن است با تجهیزات اضطراری مانند یو پی اس در اتاق مشترک نصب شوند.

چنین اتاق هایی باید از لحاظ فیزیکی از یکدیگر جدا باشند وهمچنین عاری از وسایل تولید گرما باشند و دارای تهویه مناسب باشند.
مناطق داری باتریهای تخلیه شونده و در حال شارژ باید با نمادهایی که در شکل ۵ وجود دارد نشان داده شده است ، مشخص گردند.مانند:

علائم و نمادهای وجود باتریهای سربی اسیدی در محل

  • اتاقهای حاوی الکترولیت باتریها
  • اتاقهای حاوی باتریهای ذخیره شده و در حال شارژ
  • اتاقهای حاوی مدارات و دستگاهای الکتریکی
  • اتاقهای گار هیدروژن تولید شده

شکل ۵ – علائم و نمادهای وجود باتریهای سربی اسیدی در محل.

علائم و نمادهای وجود باتریهای سربی اسیدی در محل

خطر انفجار باتری یو پی اس های سیلد اسید

خطر انفجار باتری یو پی اس های سیلد اسید

خطر انفجار باتری : باتری یو پی اس های سیلد اسید تخلیه شونده تهویه کمی دارند و یا هیچ گازی در طول تخلیه وجود ندارد.

با این حال زمانی که در حال شارژ هستند آنها می توانند مخلوط گازهای انفجاری، هیدروژن، اکسیژن تولید کنند که اغلب حای غباری از اسید سولفوریک هست.
گاز هیدروژن بدون رنگ است و بی بو و سبکتر از هوا است و قابل اشتغال می باشد.

کسیژن یک اکسید کننده است که میتواند سوزش و انفجار را افزایش دهد و مواد قابل اشتقال را بسوزاند.
مخلوطی از دو بخش هیدروژن و یک بخش اکسیژن یک انفجار را تولید میکند.

گر منطقه دارای تهویه ضعیف و نامناسبی باشد هیدروژن ایجاد شده در نزدیک سقف انباشته شود.
نباید اجازه داد که هیدروژن بیشتر از ۱% (EUL) انباشته شود . یک آشکار ساز هیدروژن که در شکل ۴ نشان داده شده است در سطح سقف نصب میشود تا این امر را تشخیص و اعلام نماید که در اتاقهایی که باتری های تخلیه شونده در حال شارژ هستند این کار انجام میشود.

شکل ۴ نمونه ای از آشکار ساز هیدروژن

نمونه ای از آشکار ساز هیدروژن

عمر مفید باتری یو پی اس های چینی

عمر مفید باتری یو پی اس های چینی

عمر مفید باتری یو پی اس های چینی : هر جا سخن از عمر مفید در هر کالایی فرق نمی کند، پیش بیاید حتماً اولین چیزی که به ذهنمان می رسد شرایط نگهداری آن کالا می باشد.
اولین اقدامی که در طول عمر باتری یو پی اس های چینی یا هر باتری دیگری باید انجام دهیم باید محیط مناسب برای کارکرد باتری ها مهیا سازیم در این شرایط است که میتوان از باتریها حداکثر استفاده مفید را داشته باشیم.
بعد از اینکه از باتریها در محیط مناسب استفاده نمودیم پارامتر دیگری که در طول عمر باتریها ی یو پی اس موثر بوده تکنولوژی ساخت باتری ها می باشد.ادامه مطلب

کمک های اولیه در هنگام کار با اسید سولفوریک باتری

کمک های اولیه در هنگام کار با اسید سولفوریک باتری

کمک های اولیه در هنگام کار با اسید سولفوریک باتری یو پی اس : هنگامی که در معرض اسید سولفوریک قرار میگیریم بلافاصله با واحدهای امنیتی وبهداشتی مجموعه تماس بگیریم و بلافاصله واحدهای مرتبط را اطلاع رسانی کنیم و از برخورد دست و پوست و چشم و لباس با اسید جلوگیری کنیم.ادامه مطلب

رنج قیمت باتری یو پی اس های کره ای و چینی

رنج قیمت باتری یو پی اس های کره ای و چینی

رنج قیمت باتری یو پی اس های کره ای و چینی : باتری یو پی اس های کره ای و چینی از لحاظ قیمت باهم متفاوت می باشند که این تفاوت بستگی به عواملی تعیین کننده در ساخت باتریها می باشد.
عواملی از جمله وزن باتری ها متفاوت می باشد به عنوان مثال اکثر باتری های ۱۰۰ah چینی حدود ۲۶ -۲۹ کیلوگرم می باشند. اما باتریهای ۱۰۰AH کره ای ۲۹ -۳۴ کیلوگرم وزن دارند که این تفاوت وزن بستگی به بستگی به مقدار سربی دارد که در داخل سلولهای باتریها استفاده شده اند.ادامه مطلب

تزریق یا ریختن اسید الکترولیت به باتری

تزریق یا ریختن اسید الکترولیت به باتری

تزریق یا ریختن اسید الکترولیت باتری شکل ۳ رویداد جزیی ریختن الکترولیت را نشان میدهد.
دیتا شیت مناسب برای توضیحات ایمنی برای ریختن و پاک کردن و مهار کردن الکترولیت و جزییاتی که لازم می باشد باید در دسترس باشدو
همیشه مطمئن باشید که در هنگام پاک کردن و ریختن الکترولیت لباس و محافظ صورت و عینک آفتابی و دستکش و کفشهای ایمنی خود را پوشیده اید. تا از آسیب های اسید در امان باشید.ادامه مطلب

باتری های سربی اسیدی و باتریهای نیکل و لیتیوم

باتری های سربی اسیدی و باتریهای نیکل و لیتیوم

باتریهای سربی اسیدی  بخصوص باتری یو پی اس سنگین و دوام کمتری از باتریهای نیکل و لیتیوم دارند زمانی که چرخه ی عمیقی از شارژ رخ می دهد (استفاده بیشتر از بیشترین ظرفیت آنها)
باتریهای سربی اسیدی طول عمر متوسطی دارند و نگهداری شارژ آنها در میان باتری های قابل شارژ بهترین می باشد.
باتریهای سربی اسیدی در دماهای سرد و پایین کارکرد خوبی دارند و این هست نسبت به لیتیوم زمانی که شرایط به صفر درجه یا زیر صفر می رسد.

باتریهای سیلد اسید می توانند به دو دسته یا کلاس تقسیم شوند:

تخلیه اسید سرب ها (قابل ریزش و تخلیه ) که دسته اول می باشند و دسته دوم باتریهای با دریچه ی تنظیم شده (بدون ریزش و مهر و موم شده)
باتریهایی که اسید سرب آنها تخلیه می شود.ادامه مطلب