021-86023253|021-86023287
021-77093755
تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14

وظیفه سیم ارت در دستگاه تامین برق بدو وقفه (یو پی اس)

وظیفه سیم ارت در دستگاه تامین برق بدو وقفه (یو پی اس)

 سیم ارت یو پی اس : در بیشتر دستگاه های ups علاوه بر از دو سیم فاز و نول, سیم سومی با مشخصه ی  ارت یا همان GND که با علامت زمین مانند نشان داده می شود وجود دارد که ضرورتا نول موجود در مجموعه نیز به یوپی اس وصل می شود.ام ارت از کجا نشات گرفته و منظور از ارت چه میباشد که در زیر مختصرا به آن اشاره می کنیم.

وظیفه سیم ارت یو پی اس ups

در برق, ارت یا همان زمین با توجه به کاربردهای آن دارای معانی متفاوتی است. زمین در یک مدار نقش یک مبدا را دارد که بر حسب آن بقیه ولتاژهای الکتریکی را اندازه گیری می کنیم. زمین یک مسیر کلی برای بازگشت جریان به منبع می باشد. یک مدار الکتریکی به دلایل مختلفی به زمین اتصال داده می شود یکی از این دلایل معمولا برای بالا بردن ایمنی و محافظت افراد یا دستگاهها میباشد.

نحوه ی ایجاد ارت در مجموعه ها برای دستگاههای یو پی اس یا سایر دستگاهها

برای ایجاد ارت در مجموعه ها از چاه ارت استفاده می کنند که نحوه ساخت چاههای ارت بر عهده متخصصین این امر می باشد. از ارت به عبارت دیگری به عنوان نقطه صفر یاد می شود که چنانچه گفته شد بقیه ولتاژها نیز بر این اساس اندازه گیری می شوند. ارت در مقابل صاعقه نقش حیاتی را در مقابل حفاظت مجموعه و دستگاهها را ایفا میکند. که ولتاژ بالای ایجاد شده توسط صاعقه را مستقیما به زمین انتقال داده و از آسیبهای آن جلوگیری می نماید.سیم ارت یو پی اس

اندازه گیری سیم ارت یوپی اس

اندازه گیری ارت بدین صورت می باشد که اگر ما ولتمتر را در حالت AC مابین نول به ارت اندازه گیری کنیم هرچقدر این ولتاژ اندازه گیری شده به صفر نزدیکتر باشد آنوقت ارت ما ایده آل تر می باشد ولی ایده آل ترین حالتی که ما برای یوپی اس ها در نظر می گیریم زیر ۳ ولت می باشد که کار UPS را جوابگوست. و این نوع ذارت حفاظت یو پی اس را تامین نموده ومانع از برق گرفتگی احتمالی کاربران در زمان اتصالات می باشد.

سیم ارت در دستگاههای مجهز به سیستم برق اضطراری یا ups, نصب سیم ارت در دستگاه ups, وظیفه سیم ارت ups