021-86023253|021-86023287
021-77093755
تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14

اطلاعات پایه در مورد یو پی اس

اطلاعات پایه مورد یو پی اس

lمدت زمان برق دهی در دستگاه یو پی اس ببستگی به باطری مخصوص داخلی آن که از نوع Sealed lead acid است دارد. واحد سنجش  برای میزان توان این باتری ها بر حسب AH (آمپر ساعت) بوده که رابطه مستقیم با زمان برق رسانی دارد. عنی هرچه آمپر بالا باشد مدت زمان برق رسانی ups بالا خواهد بود.

نحوه قرارگیری باتری های یو پی اس

۱٫    نوع اینترنال (Internal): به این شکل که باطری در داخل دستگاه یو پی اس قرار میگیرد.
۲٫    نوع اکسترنال (External): به این شکل که باطری جدا از دستگاه ups و در داخل کیس قرار داده میشود.
۳٫    نوع سوم تلفیقی از نوع اول و دوم باتری یو پی اس ها است به این صورت که در اغلب موارد باطری ها بصورت داخلی و خارجی بصورت همزمان در داخل دستگاه یوپی اس و نیز در کیس دستگاه بکار گرفته میشوند.

اطلاعات پایه مورد یو پی اس

نحوه نصب و راه اندازی دستگاه یو پی اس

نصب سیستم های UPS های توان پایین از جانب مصرف کننده با استفاده از دفترچه راهنما امکان پذیر است اما نصب دستگاههای با رنج های توان بالا و یو پی اس هایی که باطری آنها در قسمت خارجی دستگاه قرار دارد توسط مصرف کننده با توجه به دفترچه راهنما امکان پذیر نبوده و حتما باید توسط کارشناس مربوطه نصب شود.

توان در دستگاههای یو پی اس

دستگاههای UPS در توان های مختلفی عرضه میشوند و بر اساس همین توان بار مصرفی ارزیابی، طراحی و اجرا میشوند و با واحد VA (ولت آمپر) نشان داده میشوند. مثلا توان بار مصرفییک یو پی اس اگر ۲۰ باشد به این شکل نمایش داده میشود: ۲۰KVA

دستگاه ها ی یو پی اس در کجا استفاده میشنوند

دستگاههای  UPS همه جا کاربرد دارند چه در منازل که دارای یک رایانه هستند و چه در ادارات و سازمان های بزرگ که از چندین رایانه، دستگاه فکس، پرینتر، اسکنر و همچنین مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی که از دستگاهها و سیستم های خاص حفاظتی برخوردار هستند. ازاین جهت که در مواقع قطعی برق دستگاههای موجود خاموش نشده و کاربر بتواند از دستگاه استفاده کند همچنین از آسیب های احتمالی در زمان وصل برق جلوگیری بعمل آورد.
از یو پی اس ها برای محافظت سیستم های مخابراتی، حفاظتی و الکترونیکی نیز مورد استفاده قرار میگیرد.