021-86023253|021-86023287
021-77093755
تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14

آیا یو پی اس تابلو برق یا فیوزهایی برای محافظت دارد؟

آیا یو پی اس تابلو برق یا فیوزهایی برای محافظت دارد؟ یو پی اس مانند سایر لوازم الکترونیکی باید محافظت قرار گیرد وباید بدانیم چطوری از یو پی اس محافظت کنی

خود یو پی اس یک وسله محافظتی میباشد ولی خود یو پی اس نیزباید مورد محافظت قرار گیرد و این محافظت از طریق تابلو بای پس و تابلو توزیع انجام میگیرد.البته میتوان گفت که این تابلوها نه تنها از یو پی اس محافظت می کند بلکه از لوازم الکتریکی مصرف کننده نیز محافظت می کند.

تابلوی یو پی اس دارای یک عدد فیوز با آمپر بالا(متناسب با جریان ورودی)برای وروردی یو پی اس میباشد و یک عدد فیوز دیگر برای ورودی یو پی اس و همچنین یک عدد کلید دوحالته وجود دارد که مشخص میکند که برق ورودی از یو پی اس باشد یا از برق شهری.

خروجی یو پی اس از طریق چند عدد فیوز خروجی در تابلو برق بعنوان فیدر خروجی توزیع می گردند.آیا یو پی اس تابلو برق یا فیوزهایی برای محافظت دارد؟

البته برای تعیین آمپر و تعداد فازهای ورودی و خروجی باید به خود یو پی اس مراجع کنیم چنانچه ووردی سه فاز باشد باید فیوز ۳ فاز برای ورودی و اگر تکفاز باشد برای ورودی فیوز تکفاز قرارمی دهند و این برای خروجی نیز صدق می کند.ولی آمپر فیوز ها از طریق توان ورودی و خروجی یو پی اس محاسبه و در تابلو یو پی اس تعبیه می گردد.

تابلو یو پی اس اکثرا برای یو پی اس های با توان بالا در نظر گرفته میشود مثلا از ۱۰ کاوا به بالا یو پی اس در نظر می گیرند.در توانهای پایینتر چون جریان مصرفی پایین می باشد بنابراین نیازی به تابلو یو پی اس نمیباشد و مستقیما میتوان یو پی اس را به برق شهر متصل کرد و خروچی یو پی اس را به مصرف کننده ها وصل کرد و همینطوری مورد استفاده قرار داد ولی بازهم اگر فیوز در دسترس باشد باید حداقل فیوز قرار داد.