021-86023253|021-86023287
021-77093755
تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14

تفاوت اساسی باتریهای FLB فیام و FG و FGH

مدت زیادی بود که باتریهای FG توسط فیام تولید میشدند و بعد از ان باتریهای FGH فیام و در نهایت باتریهای سری FLB فیام تولید شدند.
تفاوت اساسی که در بین این باتریهای می توان اشاره کرد طول عمر باتری ها میباشد. باتریهای FG تا ۵ سال طول عمر مفید داشته اند در حالی که باتریهای FLB دارای طول عمر ۱۰-۱۲ سال هستند تفاوت دیگری که می توان اشاره کرد پلاستیک و عایق باتریهاست.

ویژگی باتریهای FLB فیام

توضیح اینکه پلاستیک باتریهای FLB ضد حریق و در مقابل ضربه نیز مقاوم هستند اما پلاستیک باتریهای FG  از این حیث مثتثنی هستند.
لازم به ذکر است که حدود ۳ الی ۵ سال می باشد که باتری های FG فیام ایتالیا تولید نمیشوند.
از لحاظ بازده نیز باتریهای FG حدود ۷۰% باتری یو پی اس های FLB کارایی دارند. در حال حاظر در کشورهای اروپایی اکثراً از باتریهای FLB بخاطر مزایایی که نسبت به دیگر باتریها دارا هستند استفاده میشود و در کشورمان نیز مراکز حساس به وجود برق از باتریهای FLB استفاده می نمایند.
با توجه به اینکه این  مراکز حتی در طولانی مدت نیز نمی خواهند مثلا بعد از ۵ سال در حین تعویض باتریها قطعی برق داشته باشند باتریهای FLB را انتخاب می نمایند که طول عمر ۱۲ ساله دارند و این نشان می دهد که در مدت زمان طول عمر باتری های FLB ، باتریهای FG ضرورتاً دو بار تعویض میشوند.
و با این محاسبه آشکار میشود که باتریهای FLB نسبت به باتریهای fG گران قیمت هستند ولی با محاسبه ۲٫۵ برابر طول عمر باتریهای FLB نسبت به FG و بازده باتریهای FLB پی میبریم که باتریهای FLB برای مجموعه ارزانتر از باتریهای FG می باشند.