021-86023253|021-86023287
021-77093755
تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14

یو پی اس های آفلاین و آنلاین

یو پی اس آفلاین و آنلاین سیستمهای یو پی اس با تکنولوژی Off Line

یو پی اس آفلاین و آنلاین  در یوپی اس با تکنولوژی Off Line مصرف کننده ها از مسیر By pass انرژی دریافت می کنند.(برق شهر ورودی مستقیما به مصرف کننده ها وصل است)  و اگر تغدیه مسیر By pass به هر دلیلی قطع شود یا ولتاژ آن خارج از محدوده قابل قبول و مجاز قرار گیرد مسیر اینورتر جایگزین می گردد.

در طی عملکرد معمولی یو پی اس هر اختلال و اعوجاجی که در محدوده تعریف شده ورودی دستگاه باشد به مصرف کننده ها منتقل می شود.

هر چند در یو پی اسهای با این تکنولوژی در مسیر By pass توسط ترانس موجود، افزایش و کاهش ولتاژ تا حدودی جبران می گردد ( که اصطلاحا به آن استابیلایزر اطلاق می شود) ولی با توجه به ایرادات برق شهر که مورد بحث قرار گرفت با  این تکنولوژی تنها دو ایراد از (نه = ۹) مشکل برق شهر برطرف میشود.یو پی اس آفلاین و آنلاین

اگر ولتاژ ورودی برق شهر (‌ولتاژ By pass )‌از محدوده تعریف شده خارج یا قطع گردد اینورتر دستگاه روشن می شود و خروجی از مسیر اینورتر تغذیه می گردد روشن شدن اینورتر، زمانی بین ۲ تا ۱۰ میلی ثانیه مصرف می کند که سیستم های سویچینگ معمولی آن را تحمل کرده و قطع نمی شوند.

با توجه به ساختار اینورتر یو پی اس ، که فقط در موارد خاص روشن میشود و در بقیه زمانها خاموش است. این قطعه دارای محدودیت زمان کارکرد می باشد ( برخلاف یو پی اس On Line که در آن اینورتر همیشه روشن است.).

هرچند با افزایش قدرت شارژر در این دستگاههای میتوان محدودیت جریان شارژر را برطرف کرد، ولی بعلت ساختار اینورتر امکان ارائه زمانهای پشتیبانی ( Backup time ) به صورتطولانی و نامحدود وجود ندارد.

 

سیستم های یو پی اس با تکنولوژی ON LINE

عملکرد دستگاههای On Line Double Conversionبدین صـــورت می باشد که بـــــرق شهــر( برق AC ) پس از ورود به یو پی اس به رکتیفایر رفته و تبدیل به برق DC می شود و توان مورد نیاز inverter و Charger را تامین می نماید ، سپس قسمت Inverter برق DC  موجود را تبدیل به برق AC نموده و پس از فیلتر کردن ، آن را به خروجی یو پی اس منتقل می نماید اصطلاحاً برق AC به DC ومجدداً به AC تبدیل شده و بدین ترتیب برق ورودی به یو پی اس  ( برق شهر ) و برق خروجی از یو پی اس از هم ۱۰۰ % ایزوله می باشند.

پس همواره یو پی اس On Line  فعال بوده و در تمام ساعت کاری عمل فوق مرتباً انجام می شود و هرگز برق شهر مستقیماً به مصرف کننده ها متصل نمی باشد و مصرف کننده ها همواره از برق سینوسی و سالم که توسط اینورتر دستگاه یو پی اس ساخته می شود استفاده می کنند .

از جمله مهمترین مزایای سیستم On Line، این است که برق توسط رکتیفایر از AC به DC و سپس مجدداً توسط اینورتر از DC به AC تبدیل می شود لذا اختلالات برق شهر به مصرف کننده منتقل نمی شود .

از دیگر مزایای این یو پی اس ها ، داشتن قابلیتهای فنی بالاتر ، محدوده وسیع تر برای ولتاژ ورودی برق شهر ، داشتن رگولاسیون خروجی مناسب تر ( برای ولتاژ و فرکانس ) ، تحمل اضافه بار بیشتر می باشد  که نهایتـــاً Reliability  بالاتــــری را نسبت به یو پی اس هـــای Off Line  ایجاد می کند .

به همین دلیل یو پی اس هایی که برای مکانهای حساس مثل : شبــــکه های بزرگ رایانـــه ای ، Main Frame  ، لوازم حساس پزشکی ، مخابراتی،  سرورهای بسیار حساس و …. استفاده می شوند و همچنین یو پی اسهای  توان بالا و سه فاز همگی باید از نوع On Line  باشند .

در مکانهایی که برق شهری دارای نوسانات زیاد ولتاژ بوده و برق شهر به صورت مکرر قطع میشود. نیز از دستگاه یو پی اس با تکنولوژی On Line استفاده میگردد .

با توجه به تکنولوژی سیستم های On Line ، این سری یو پی اس ها قادرند تمامی ۹ مورد ایراد برق شهر را برطرف کرده و برق بسیار تمیزتر و مطمئنی در اختیار مصرف کننده ها قرار دهند.