021-86023253|021-86023287
021-77093755
تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14

ups چیست؟

یو پی اس

UPSچیست؟ UPS اختصار عبارت Uninterruptible power supply ، به معنی منبع تغذیه بدون وقفه است.

UPS منبع تغذیه الکترونیکی میباشد که کار اصلی آن ، برآورد بدون وقفه توان مورد نیاز بارمصرفی موردنیاز است.

این سیستم میان برق شهری ودستگاه مصرفکننده قرارمیگیرد علاوه برتثبیت وتنظیم برق شبکه مانع ازورود نویز واختلالات شبکه به تجهیزات حساس استفاده کننده میگردد.

همچنین ups چیست؟ به عنوان یک منبع توان بدون وقفه با بهره گیری از انرژی ذخیره شده در باتری، برق مورد نیاز تجهیزات دستگاه مصرف کننده را تامین میکند.

UPS چیست؟

UPS چیست؟ یوپی اس

حقیقتاً استفاده از یک انرژی پشتیبان همانند سیستم تامین انرژی بدون وقفه (UPS) شما را قادر میسازد که اغلب مشکلات بوجودآمده ازبرق شهری راحل نمایید ونیز حفاظت درمقابل قطع کلی برق رانیز بدست آورید.
شما میتوانید سطح گوناگونی ازمحافظت را دربرابر مشکلات برق برای سیستم ups چیست؟ خودبرای جلوگیری ازخرابی ویا ازدست دادن منابع اطلاعات به کارگیرید.
باعنایت به اینکه روشهای نسبتاً کم هزینه زیادی را برای بدست اوردن سطوحی از محافظت دربرابر مشکلات برق شهری برای تجهیزات میتوانید به کار گیرید، هیچکدام از آنها نمی توانند به خوبی یک دستگاه تامین برق بدون وقفه سیستم شمارا درمقابل مشکلات برق شهری محافظت نمایند.

استفاده از UPS ها در انواع سیستم ها

روزگاری UPSها یک سیستم گران قیمت ارزیابی می شدند ولی امروزه با توجه به گرانی تجهیزات از لحاظ سخت افزاری ویا منابع اطلاعات وداده ها ، هزینه خریداری و تامین یک دستگاه یوپی اس در حقیقت ارزان و مقرون به صرفه است .
قبل از ورود به جزئیات کارایی این سیستم، لازم است که به ساختار آن نگاهی بیندازیم.

رسالت واقعی یک دستگاه یوپی اس تامین یک منبع بدون وقفه انرژی جهت تجهیزاتی می باشد که ازآن حفاظت مینمایند. این مسئله دقیقاً ازچه راهی انجام می شود؟

وسیله ی الکترونیکی که به برق شهری (یا به پایین آورنده تغییرات ولتاژی که به برق شهری وصل است) اتصال می یابد فقط ازیک منبع نیرو بهره می گیرد.اگربرق شهری قطع بشود،آن دستگاه براثرانقطاع الکتریسیته با سرعت خاموش می شود.یک یو پی اس این فرآیند را با برطرف کردن دو منبع قدرت برای دستگاه خود به دست می آورد.

UPS چست؟ و انواع طراحی آن

Upsها با روشی طراحی شده اند که همیشه دو منبع انرژی پایدار باشد. اولی منبع انرژی اولیه (برق شهری) ودومی منبعی که در موقع قطع منبع اول وارد مدارمی شود که به آن منبع ثانویه (باتری) میگویند.
باتوجه به نوع یو پی اس گاهی سوییچی جهت کنترل اینکه کدام یک از منابع نیرو درهرزمان مورد استفاده قرارمیگیرند قرار داده شده است.این سوییچ بعد از اینکه متوجه شود منبع اولیه قطع شده ازحالت اولیه به حالت ثانویه تغییرمینماید وموقعی که منبع اولیه دوباره وصل شد از حالت ثانویه به حالت اولیه برمی گردد. باید توجه داشت برق شهری، متناوب است و وسایل شما ازاین برق استفاده میکند گرچه همه باتریها برق مستقیم تولید مینمایند.بنابراین بخشی از UPS چیست؟ به اسم شارژر فرآیند تبدیل انرژی متناوب به مستقیم برای شارژ باتری ها را بر عهده میگیرد.

ups چیست؟

اینورتر در UPS

ونیز قسمتی دیگر بنام inverter هم جهت تبدیل کردن انرژی مستقیم ذخیره شده درباتری به برق متناوب برای راه اندازی دستگاه شما درهمه یو پی اس ها قرارداده شده است. از این جهت ازباتری ، شارژر و اینورتر می توان به عنوان اصلی ترین قسمت های یک دستگاه یو پی اس نام برد.

دربعضی ازانواع ups ها یک تبدیل کننده بزرگ برق متناوب به مستقیم موجود هست وinverter همیشه نیروی لازم برای راه اندازی دستگاه را برآورد میکند وخود inverter انرژی لازم راازمنبع اولیه و ازراه مبدل برق متناوب به مستقیم و یا از باتری برآورد میکند.
Ups ها در انواع مختلفی و اندازه های متفاوتی وجود دارند. واحد اندازه گیری در یوپی اس ، توان یا VA  (حاصل ضرب ولتاژ در جریان خروجی ) محاسبه می شود . هر چه قدر اینورتر یک دستگاه یوپی اس قوی باشد توان و قدرت UPS بهم بیشتر خواهد بود یعنی  میتوان تعداد و توان دستگاههای زیادی را پشتیبانی کرد از سو دیگر هراندازه باتری های به کاررفته در یوپی اس ازظرفیت بیشتری برخوردار باشند  زمان برق دهی درموقع قطعی برق شهری بالاتر خواهد بود.

یوپی اس های گونااگون دارای ویژگی های مختلفی مثل آلارمهای هشدار موقع بروز خطا یا اضافه بار ، نرم افزارکنترل کامپیوتری برای ذخیره شدن اطلاعات وخاموش شدن کامپیوتر وتجهیزات دیگری می باشند.