021-86023253|021-86023287
021-77093755
تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14

معرفی تکنولوژی یو پی اس های لاین اینتراکتیو

یو پی اس لاین اینتر اکتیو :  سالها میگذرد و هنوز بحث انتخاب نوع توپولوژی یو پی اس به منظور استفاده بر سر راه تجهیزات کامپیوتری ، آزمایشگاهی و  … برای پاره ای از کاربران مطرح و مورد سئوال می باشد ، لذا با توجه به این مورد بر آن شدیم که صرف نظر از تشریح کامل مسائل فنی با معرفی و مقایسه سه نوع توپولوژی ساخت یو پی اس که بیشترین کاربردها را دارند ، کاربران را با کم و کیف تکنولوژیهای ساخت بشرح زیر آگاه کنیم تا بلکه از این رهگذر بتوانند موارد استفاده هر یک ازاین تکنولوژیها را تشخیص داده و در زمان مقتضی نوع UPS کار آمد خویش را انتخاب و یا خریداری نمایند .

تکنولوژی یو پی اس های لاین اینتر اکتیو

در این تکنولوژی ، مبدل اینورتر همواره روشن بوده و در حالت عملکرد عادی ( هنگامیکه توان منبع ورودی دربازه مجاز است ) وظیفه شارژ باتری یو پی اس ها را عهده دار است و هنگامیکه توان ورودی از بازه مجاز تعریف شده خارج گردد پیوستگی توان خروجی از اینورتر و انرژی ذخیره شده باتریها تامین می گردد .
لازم به ذکر است که به طور معمول وجود یک tap-changing transformer جهت رگولاسیون ولتاژ منبع ورودی مورد نیاز می باشد که بهتر است در طراحی این سیستم ها لحاظ گردد .همچنین اضافه نمودن تجهیزات فیلترینگ نظیر ایزولاسیون گالوانیک
EMI ، RFI ، و … به سیستم فوق ، کیفیت توان خروجی را بهبود می بخشد .

یو پی اس لاین اینتر اکتیو

کیفیت خروجی در یو پی اس های لاین اینتر اکتیو

متذکرمیشود که وجود ترانس ایزوله با هسته آهن ( ایزولاسیون گالوانیک ) در خروجی دستگاه یو پی اس (در تمام در خروجی، جلوگیری از خراب شدن شکل DC تکنولوژی ها) به عنوان یک مانع فیزیکی مزایایی چون حذف مولفه های موج خروجی در صورت بروز جریانهای لحظه ای ، جلوگیری از اعمال نوسانات و اعوجاج برق شهر به بارهای مصرفی،  MTBF بالا  بردن  (فواصل بین خرابیها ) و … را خواهد داشت منتهی در صورت استفاده از این ترانس بازده دستگاه کمی کاهش می یابد.

مزایای یو پی اس لاین اینتر اکتیو

یوپی اس های Line Interactive از مزایایی چون راندمان بالا ، هزینه پایین و کیفیت مناسب توان خروجی برخوردارند.
شاید بتوان وابسته بودن فرکانس خروجی این یوپی اس ها را به منبع ورودی از معایب این تکنولوژی شمرد، عموماً این طراحی فاقد مدار اصلاح ضریب قدرت ورودی نیز می باشد .
برخی عرضه کنندگان به اشتباه دستگاههای Off Line دارای استابلایزر را در ردیف این تکنولوژی می دانند .مجدداً تأکید میگردد که یو پی اس های Line Interactive دارای شارژر مستقل نیستند و خود اینورتر وظیفه انجام شارژ را بر عهده دارد.
یو پی اس های Line Interactive جهت استفاده کلیه تجهیزات IT کامپیوتر ها ، سرورها و تجهیزات شبکه ) مناسب می باشند. تکنولوژی فوق عموماً حداکثر تا توان KVA5 طراحی و تولید می شود .