021-86023253|021-86023287
021-77093755
تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14

شکل ظاهری یو پی اس

چهره های ماندگار صنعت و تجارت

بحثی در مورد شکل ظاهری یو پی اس(فاکتور شکل(

فاکتور شکل یک قطعه از یک تجهیز به شکل عمومی و اندازه آن مربوط میشود. به لحاظ فنی صحبت در مورد فاکتورهای شکل یک یو پی اس ممکن است دقیق نباشد زیرا یو پی اس ها معمولا بر خالف بسیاری از وسایل و تجهیزات دیگر در اشکال از پیش تعیین شده و استاندارد ساخته نمیشوند. دلیل اصلی آن این است که یو پی اس ها بزرگ میباشند، به عبارت دقیقتر هر چه باتری بیشتری در یو پی اس قرار بگیرد ظرفیت آن و در نتیجه اندازه آن بزرگتر خواهد شد. بنابراین هر ظرفیتی از یو پی اس دارای اندازه متفاوتی میباشد

یو پی اس

به هرحال اکثر یو پی اس ها به لحاظ شکل به دودسته تقسیم میشوند: یو پی اس منفرد و یو پی اس سوار شده در قفسه. یو پی اسمنفرد همان هایی هستند که معمولا میبینیم. آنها درون قابی قرار گرفته اند و برای این طراحی شده اند که روی زمین و در نزدیکی وسیله ای که آن را تحت پوشش قرار میدهند گذارده شوند.

یو پی اس هایی که در قفسه سوار میشوند، برای قرار گرفتن در محفظه های مخصوص میباشند و مختص استفاده برای کامپیوترهایی که در قفسه قرار میگیرند، سخت افزارهای شبکه ای و دیگر تجهیزات میباشند.

همچنین این یو پی اس ها در صنایع و وسابل تجاری به دلیل کاهش در فضای اشغال شده کاربرد دارند. زیرا مولفه های آن را میتوان بصورت عمودی و تا ارتفاع زیاد روی هم قرار داد. در این حالت اتصال بین تجهیزات نیز بدلیل نزدیک بودن به یکدیگر اغلب ساده تر انجام میگیرد.

یک یو پی اس مدل قفسه ای در قفسه مربوطه

یکی از دغدغه های مدل قفسه ای موضوع تهویه آنهاست. باید دقت کرد که قفسه را بیش از گنجایش آن در مکانی که قادر به فراهم نمودن تهویه مناسب نباشد پر نکنیم.

یو پی اس