021-86023253|021-86023287
021-77093755
تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14

عملکرد کلی یو پی اس در دستگاههای مصرف کننده

عملکرد کلی یو پی اس در دستگاههای مصرف کننده

عملکرد یو پی اس مصرف کننده بطور کلی یو پی اس ما بین برق شهری و مصرف کننده قرار میگیرد و از طریق باتری یو پی اس های متصله برق را در خود ذخیره میکند و هنگام قطعی برق شهری، وارد مدار شده و برق مصرف کننده ها را تامین میکند.

دستگاه یو پی اس علاوه بر تامین برق اضطراری مصرف کننده ها، مشکلات برق شهری را رفع کرده و از مصرف کننده ها در برابر نوسانات و مشکلات برق شهری محافظت میکند.

بررسی کلی انواع یو پی اس با بیان ویژگی ها

بطور کلی دستگاه ups در سه نوع تکنولوژی موجود می باشد که هر کدام ویژگی های خاصی دارد و کاربری انها متناسب با نوع مصرف کننده متفاوت می باشد.

سیستم بدون وقفه یا یو پی اس با تکنولوژی آنلاین

در یو پی اس آنلاین جریان برق همیشه در مدار فعال بوده و با قطعی برق شهری، مصرف کننده ها بدون کوچکترین احساس قطعی برق با انرژی باطری یو پی اس ها، به کار خود ادامه میدهند مثلا در شبکه های کامپیوتری و دیتاسنترها (مراکز داده) – خودپردازها – از این نوع یو پی اس استفاده میکنند. زیرا قطعی ناگهانی برق در این نوع مصرف کننده منجر به آسیب های جبران ناپذیری میشود که حداقل آنها از بین رفتن اطلاعات در حال پردازش می باشد.عملکرد یو پی اس مصرف کننده

سیستم بدون وقفه یا یو پی اس با تکنولوژی آنلاین

یو پی اس هایی با تکنولوژی لاین اینتر اکتیو

در یو پی اس لاین اینتر اکتیو جریان برق در مدار فعال نبوده و بعد از قطعی برق شهری برق از باتری یو پی اس ها، با وقفه ای در حد میلی ثانیه وارد مدار شده و برق مصرف کننده را تامین میکند.مثلا در درب هایی اتوماتیک و یا جاهایی قطعی میلی ثانیه برق مصرف کننده مشکلی ایجاد نمیکند ار این نوع ups استفاده میکنند. نکته اینکه از یو پی اس های لاین اینتر اکتیو در تجهیزات پزشکی استفاده نمی شود زیرا این نوع تجهیزات خیلی حساس بوده و باید از نوع یو پی اس آنلاین استفاده کرد.

یو پی اس هایی با تکنولوژی لاین اینتر اکتیو

یو پی اس هایی با تکنولوژی آفلاین

در ups های آفلاین تکنولوژی بکار رفته از ابتدایی ترین نوع بوده و نسب به دو نوع تکنولوژی ذکر شده در پایین ترین سطح قرار دارد. در این نوع یو پی اس جریان بر در مدار فعال نبوده و با قطعی برق شهری با وقفه ای بیشتر از لاین اینتراکتیو برق از طریق باتری یو پی اس ها وارد مدار میشود و همچنین در محافظت و رفع نوسانات و مشکلات برق شهری هیچگونه نقشی ندارد و فقط به عنوان سیستم تامین برق اضطراری با وقفه عمل میکند.