021-86023253|021-86023287
021-77093755
تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14

نحوه ی راه اندازی سیستم برق اضطراری UPS

راه اندازی سیستم برق اضطراری ابتدا ما می دانیم که یو پی اس ما بین برق شهر و مصرف کننده می باشد نتیجتاً برق ۲۲۰ شهر در یوپی اس تکفاز و برق سه فاز ورودی در مجموعه های برق سه فاز برای UPS های سه فاز به سه فاز و سه فاز به تکفاز نیاز می باشد. و به برق اضطراری مورد نظر ما وصل هستند و با اینکه ژنراتورها برق مجموعه را تامین میکنند که در این صورت نیز یوپی اس ما بین برق ژنراتور و مصرف کننده قرار میگیرد و مسلماً UPS ها دارای باتری داخلی یا خارجی می باشند می باشد.

نصب سیستم برق اضطراری یو پی اس

حالتی در UPS وجورد دارد که دستگاه با باتری یو پی اس راه اندازی می شود. که به این حالت COLD START میگویند که این حالت مناسب برای دستگاه یوپی اس نمی باشد و ضرورتا هم برق شهر و هم کانکتور باتری متصل به یو پی اس می باشند که این مرحله ضروری و اول برای راه اندازی یو پی اس می باشد.

یو پی اس EPE

بعد از اطمینان از مرحله اول که همان وصل باتری و برق شهر به یوپی اس می باشد. به مرحله دوم یعنی راه اندازی خود دستگاه میرسیم که این امر در اکثر UPS ها با اندکی تفاوت ثابت میباشد.

یو پی اس EPE SUVT

نمایشگر سیستم برق اضطراری

با نگاه به ظاهر یو پی اس ها می بینیم که که یک دکمه  POWER یا ON/OFF یا با علامن Q مشخص شده در جلوی سیستم برق اضطراری وجود دارد که با فشار دادن این دکمه یوپی اس شروع به کار کردن می نماید با اندکی تفاوت این عمل در بعضی UPS ها طی دو مرحله انجام می شود و در بعضی دستگاهها در پشت دستگاه فیوزی برای ورودی هم برق شهر و هم VDC یا همان کانکتور باتری تعبیه شده است.

خاموش روشن کردن سیستم برق اضطراری

که ضرورتاً باید اول این فیوزها راه اندازی شود و بعداً بتوانیم با فشاردادن دکمه OFF/ON را فشار دهیم تا دستگاه روشن شود. بعد از روشن شدن دستگاه اندازه گیری نماییم که خروجی ما در دستگاههای تکفاز باید ۲۲۰V  باشد که این نیز از طریق UPS هایی که دارای نمایشگر می باشد نیز از خود دستگاه مشاهده نمود که در تمامی توانهای دستگاههای برق اضطراری با مارک EPE این قابلیت وجود دارد.