021-86023253|021-86023287
021-77093755
تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14

باتریهای سری اسیدی باتریهایی با قابلیت شارژ و ظرفیت زیاد

باتریهای سری اسیدی باتریهایی با قابلیت شارژ و ظرفیت زیاد

باتریهای سری اسیدی اکثراً با باتریهای قابل شارژ با ظرفیت زیاد مشترک هستند. آنها خواهان زیادی دارند بخاطر اینکه قابل اعتماد و ارزان هستند.
تعداد کمی باتری ها وجود دارند که بصورت عمده ارزان تر از باتریهای سربی اسیدی باشند و این باعث میشود که باتریها هزینه تاثیرگذاری برای اتومبیلها، وسایل نقلیه الکتریکی لیفتراک – زیر دریایی و یو پی اس ها داشته باشند.
باتریهای سربی اسیدی حاوی SEL های تکی ساخته میشوند که توسط آلیاژ سرب که در سولوالکترولیت غوطه ور هستند که تشکیل شده از ۳۵% اسید سولفوریک و ۶۵% آب طبق شکل (۱):

الکترولیت ماده حل شده یک محلول است که رسانایی الکتریکی بیشتر از حلال به تهایی می باشد. این نوع ماده حل شده در محلول (تمام یا قسمتی از آن) بصورت یون وجود دارد. الکترولیت های به دو صورت :

الکترولیت های قوی – الکترولیت های ضعیف وجود دارند. سرب خالص نرم می باشد و از خودش استحکام و مقاومت نشان نمی دهد . بنابرین مقادیر کوچکی از دیگر فلزات اضافه می نمایند تا استحکام مکانیکی و خواص الکتریکی آن بهبود یابد.
اکثر افزودنیهای مشترک باتریها عبارند از : قلع sn و کلیسیم ca و آنتیموان (sb) , سلنیوم se  می باشند.
هنگامی که اسید سولفوریک با صفحه سربی تماس پیدا میکند یک واکنش شیمیایی اتفاث می افتد و انرژی تولید میشود.
اسید سولفوریک اسید معدنی قوی می باشد این اسید با هر درصدی ئر آب حل میشود . واکنش اسید سولفوریک با آب بسیار گرمازا می باشد اضافه کردن آب به اسید سولفوریک غلیظ خطرناک است. زیرا در اثر حرارت حاصل از واکنش اسید و آب, آب داغ ممکن است به اطراف پراکنده شود.