021-86023253|021-86023287
021-77093755
تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14

عملکرد و سیستم داخلی باتری و مناسبترین باتری برای یو پی اس

عملکرد و سیستم داخلی باتری و مناسبترین باتری برای یو پی اس

سیستم داخلی باتری : وظیفه باطری (Battery) ذخیره انرژه الکتریکی می باشد.باتریها در ابعاد و شکل های گوناگون در بازار موجود است و هر کدام کاربرد خاصی دارند. در سلول باتری، دو فلز مختلف در محلول الکتروایت فرو برده میشوند و بعد از برقرای جریان، پتانسیل الکتریکی ایجاد میگردد.

سیستم داخلی و نحوه ی عملکرد باتری

اجزای-باتری

 

پتانسیل الکتریکی یا همان مقدار ولتاژ بستگی به جنس فلز و الکترولیت بستگی داشته و موادی مانند سرب اسید، نیکل کادمیوم، لیتیوم و سیلور آلکالین از این نوع مواد هستند.

مناسبتری باطری از نظر سیستم داخلی باتری یو پی اس

از نظر نوع باتری مناسبترین باتری یو پی اس جهت استفاده در سیستم های تامین برق بدون وقفه یا سیستم های تامین برق اضطراری یعنی یو پی اس، باتری های سرب اسیدی می باشند.صفحه فلزی موجود در این باتری های با پتانسیل مثبت به عنوان آند بوده و محلول الکترولیت سرب اسید می باشد. سلول سرب اسید حاوی الکترودهای سرب و اکسید سرب بوده که در الکترولیت اسید سولفوریک قرار گرفته اند.

با استفاده از چنین ترکیبی هر سلول قادر به تولید ۲ ولت پتانسیل الکتریکی است . به بیان ساده تر باتری شامل تعدادی سلول متصل به یکدیگر با ولتاژ و ظرفیت معین است . ظرفیت یک باتری بر حسب آمپر ساعت (Ah (تعریف می شود ؛ یعنی قدرت یا ظرفیت یک باتری برای تولید یک آمپر جریان برای چند ساعت معین در واقع می توان گفت که هر چه تعداد سلولها بیشتر باشد مقدار ولتاژ باتری بالاتر و هر چه سطح الکترودها بزرگتر باشند ، ظرفیت سرویس دهی باتری بیشتر است .

باتری-سرب-اسیدی

معمولا در حالت استاندارد باتریها از بلوکهای ۱۲ ولتی و با استفاده از ۶ سلول ساخته شده اند اما باتریهای ۶ ولتی ( سه سلولی ) ، ۴ ولتی ( دو سلولی ) و حتی ۲ ولتی (یک سلولی ) نیز وجود دارند .

دو نوع اصلی باتریهای سرب اسید که در یوپی اس ها بکار می روند عبارتند از :

• باتری با در باز

• باتری با درپوش کاملا بسته یا با سوپاپ تنظیم کننده (VRLA ( VRLA

درب باز سازگار با محیط تکنولوژی قدیمی مناسب برای محیط های کار نیاز به کابینت باتری یو پی اس مجزا نیاز خیلی کم به سرویس و نگهداری نیاز به سرویس مرتب تعمیر و نگهداری ایمن از لحاظ خطرات اسیدی نیاز به مراقبت های ایمنی ویژه قابل نگهداری در انبار و در وضعیت عمودی یا افقی استفاده و نگهداری در وضعیت عمودی در حال حاضر باتری acid-Lead VRLA بهترین نوع باتری یوپی اس های مدرن محسوب می شود.

باتری-یوپی-اس-یونیکور