021-86023253|021-86023287
021-77093755
تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14

باتری سیلد لید اسید چیست؟ معرفی انواع باتری سیلد لید اسید سرب

باتری سیلد لید اسید چیست

باتری سیلد لید اسید : این نوع باتری ها اکثراً در یو پی اس بخاطر ذخیره سازی انرژی الکتریکی کاربرد دارند. بصورت تخصصی تر این نوع باتریها داری تکنولوژی ساخت متفاوتی می باشند.
بعنوان مثال:

الف 🙂 سری FG-Economy-Rang

ب 🙂 سری FB,SLA, FIT Rang

که این ها کاربردهای متفاوتی از هم دارند که طول عمر این دو نوع سری نیز باهم طول عمر سری الف ۳-۵ سال و طول عمر باتری سری نوع ب ۱۰-۱۸ سال می باشد. این باتریها نیز نیاز به نگهداری ندارند.
تکنولوزی ساخت این باتریها از نوع سیلد اسید ساکن می باشد. تکنولوژی ساخت این نوع باتریها برای مکانهایی است که حالت متحرک نداشته و در جای ثابتی نصب و راه اندازی میشنوند.
ضخامت و وزن سربهای موجود در این نوع باتریها نشانگر کیفیت باتریها می باشد هرچقدر ضخامت صفحه ی سربی بیشتر باشد خوردگی در مقابل فعل و انفعالات شیمیایی موجود در باتری، مقورم بوده و طول عمر بیشتری را خواهد داشت.
در بدنه باتری های سیلد لید اسید سوپاپهایی تعبیه و طراحی شده اند تا بتوانند گازهای حاصله از فعل و انفعالات شیمیایی داخل باتری را به بیرون هدایت کرده تا آسیبی به ضخامت داخلی باتری یو پی اس نرسد. اما با توجه به این موضوع که نیکل و سرب و اسید جر مواد سرطان زا بوده باتریهایی باکیفیت و در این موارد استفاده میشود تا درصد گاز تولید شده در اثر فعل و انفعالات شیمیایی به حداقل ترین ممکن باشد.