021-86023253|021-86023287
021-77093755
تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14

موتور ژنراتور و قیمت دیزل ژنراتور و موتور ژنراتور گازی بنزینی دوگانه سوز

موتور ژنراتور دیزلی

موتور ژنراتور دستگاهی است که  از طریق فرآیندهای فیزیکی و مکانیکی و همچنین القای الکترومغناطیسی از انرژی مکانیکی برق تولید میکند.

موتور ژنراتورها براساس نوع سوخت مصرفی به انواع زیر تقسیم میشوند.

موتور ژنراتور دیزلی

موتور ژنراتور بنزینی

موتور ژنراتور گازی

موتور ژنراتور دوگانه سوز

موتور ژنراتور مازوت سوز

تقسیم بندی میشوند ، ما در این مقاله  در مورد رایجترین آنها یعنی دیزل ژنراتور صحبت میکنیم.

دیزل ژنراتور همان دستگاه مولد برق است که از دو بخش تشکیل شده است. یک ژنراتور یا آلترناتور و یک موتور دیزلی که برای تولید برق و الکتریسیته کاربد دارد.

دیزل ژنراتور از اختراعات صنعتی تاثیرگذار در تاریخ بوده که توسط ۲ دانشمند از کشور آلمان و انگلیس صورت گرفته است.

موتور ژنراتور دیزلی

مایکل فارادی فیزیکدان و شیمیدان انگلیسی در سال ۱۸۴۵ اثر فارادی را کشف کرد و نشان داد که نور و نیروی مغناطیسی به هم مرتبط هستند. اختراعات فارادی شرایط را برای اختراع ژنراتور فراهم کرد. حدود نیم قرن بعد رودولف کارل دیزل مخترع و مهندس مکانیک از کشور آلمان توانست با اختراع موتور دیزل تحولی عظیم در صنعت به ویژه صنعت برق ایجاد نماید.

موتور دیزل محرک می باشد و ژنراتور را به گردش در می آورد و این دوران در در روتور آلترناتور باعث قطع میدان مغناطیسی اطراف هسته روتور توسط سیم پیچ استاتور شده و جریان برق در استاتور ژنراتور ایجاد میگردد.

در ژنراتور دیزلی از سوخت گازوئیل (دیزل) برای کارکرد موتور استفاده شده و به دلیل امکان نگهداری سوخت در مخزن سوخت کنار مولد برق، ژنراتور دیزل مناسبترین وسیله جهت تامین برق اضطراری میباشد.

ژنراتور گازی

کاربرد دیزل ژنراتور

از دیزل ژنراتور با توانهای بالا در نیروگاه برق دیزلی استفاده میگردد. با استفاده از تابلو برق سنکرون میتوان چند دستگاه مولد برق را با هم سنکرون یا پارالل نموده و از توان مجموع ژنراتورهای دیزلی بهره مند شد.

دیزل ژنراتورها در مکانهایی که دسترسی به سیستم برق شهری وجود ندارد میتوانند به عنوان تامین کننده اصلی برق، به صورت دائم کار کنند و در جاهایی که برق شهر وجود دارد، اما امکان قطعی برق نیز میباشد، به عنوان برق اضطراری و جایگزین برق شهری استفاده میگردند.

 

قیمت دیزل ژنراتور

قیمت در اکثر انتخاب ها و خریدهای ما نقش کلیدی را ایفا می نماید. انتخاب دیزل ژنراتور نیز از این مسئله مستثنی نیست. مرور ۵ دقیقه ای متن زیر کمکی است حداقلی و مختصر در جهت کمک به انتخاب گزینه مناسب با قیمت مناسب.

موتور ژنراتور گازی

قیمت دیزل ژنراتور  مانند سایر محصولات تولیدی کاملاً تابع کیفیت، برند، و در نتیجه قیمت اجزاء تشکیل دهنده آن است.

با توجه به اینکه دیزل ژنراتور از قسمتهای اصلی و مشخص :

  • موتور دیزل

  • ژنراتور

  • تابلو کنترل

  • متعلقات جانبی، باتری، سایلنسر(خفه کن) اگزوز، شاسی دیزل ژنراتور

تشکیل شده است، پس به راحتی با اطلاع از موارد موثر بر قیمت هر جزء میتوان در مورد قیمت دیزل ژنراتور اطلاعات بیشتری کسب کرد. در ادامه با ذکر نکات کلی سعی شده است هرچند کوتاه راحت تر بتوانید در مورد قیمت دیزل ژنراتور اعلام شده تصمیم گیری نمایید.

 

دو نکته در خصوص قیمت دیزل ژنراتور

  1. قیمت بالای دیزل ژنراتور و انتخاب بهترین برند هرگز نیازهای جانبی و مخصوص به کار شما را از بین نمی برد. در بهترین حالت خدمات، سرویس و نگهداری حداقل هزینه های آتی شما خواهند بود؟

در برخی از موارد خریداران هنگام تهیه دیزل ژنراتور به خصوص دیزل ژنراتور های توان بالا از نیازهای آتی دستگاه و یا نیازهای خدماتی در حین نصب غافل می شوند.

به عنوان مثال در مورد یک نیروگاه ۶MW حتی کارشناسان برق الزام به استفاده از یکی از برند مشخص صنعت دیزل ژنراتور داشتند. این نکته کاملاً مثبتی است اما باید به چند مسئله دقت کرد.موتور ژنراتور و قیمت دیزل ژنراتور و موتور ژنراتور گازی بنزینی دوگانه سوز

سازندگان مطرح دیزل ژنراتور پکیج های خود را به صورت روتین و با یک مشخصات ثابت تولید می نمایند. در این حالت هرگونه اصلاح و تغییر به صورت کاملاً سفارشی مطرح گردد و در نتیجه با بالا رفتن قیمت ها هرگز مقرون به صرفه نخواهد بود. البته موضوع فوق در شرایطی است که آن سازنده مطرح، حاضر به قبول چنین کاری گردد، که معمولاً این اتفاق رخ نمی دهد.

این گونه مسایل به خصوص در درخواست های کارفرمایان در ساخت تابلو کنترل جهت مدیریت بار مصرفی بسیار مشهود است. در موارد متعدد تعبیه سنسور و یا آلارمها و ماژولهای کنترلی خاص (سیستمهای مانیتورینگ) بر روی دیزل ژنراتور موجود خود باعث هزینه های چند باره به مجموعه میگردد .
موتور ژنراتور و قیمت دیزل ژنراتور و موتور ژنراتور گازی بنزینی دوگانه سوز
هیچکدام از سازندگان خارجی برای مشکلات خاص کاری شما نمی توانند کاری انجام دهند. به عنوان مثال مسئله محدودیت فضا، ساخت داکت رادیاتور و یا کانوپی سایلنت جهت کاهش صدا متناسب با محل نصب … از جمله مسائلی است که حتی استفاده از برترین برندهای سازنده دیزل ژنراتور نیز نمی تواند هرگز مشکل شما را برطرف سازد.

  1. پیش از همه مسائل فروشنده را با فاکتورهای صحیح ارزیابی نمایید!

برای خرید و مشاوره در زمینه انواع یو پی اس و باطری یو پی اس با واحد فروش تکا انرژی تماس بگیرید