021-86023253|021-86023287
021-77093755
تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14

محاسبه زمان بک آپ یو پی اس

بک آپ یو پی س: برای محاسبه زمان بک آپ یو پی اس ضرورتا خریدار یو پی اس تعیین می کند که چه بک آپ تایمی از یو پی اس انتظار دارد و این مدت زمان بستگی به مدت زمان قطعی احتمالی برق در آن منطقه می باشد بعنوان مثال حدودا در منطقه ای نهایتا تا یک ساعت قطعی برق وجود دارد یا در منطقه ای ۲ ساعت قطعی برق احتمالی وجود دارد که طبق نظر مشتری بک آپ تایم یو پی اس محاسبه می شود.

بک آپ یو پی اس

پارامترهای مهم در بک آپ یو پی اس یا همان بک آپ تایم

و پارامتر دیگری که خریدار در انتخاب بک آپ تایم در نظر می گیرد میزان هزینه می باشد به این دلیل که هر چه قدر بک آپ تایم مورد انتظار بیشتر باشد در آن حالت آمپراژ باتری های متصل به ups نیز بالا رفته و به طبع آن نیز قیمت باتری ها بیشتر می باشد و باتریها فضای بیشتری را اشغال خواهند کرد.
محاسبه زمان بک آپ یو پی اس بصورت چند مثال بصورت تئوری توضیح داده می شود قبل از آن یک فرمول کل را ارائه می نماییم تا بتوانیم در مثالها بک آپ تایم مورد دلخواه را محاسبه نماییم.

محاسبه توان بک اپ تایم

توان ups یا توان مصرف کننده / تعداد باتریهای متصل دبه یو پی اس x 12V = عدد

نتیجتا به عددی که می رسیم که بصورت Ah بدست می آید یعنی آمپراژ باتری را مشخص می کند و این آمپر باتری برای ما میزان یک ساعت بک آپ تایم با همان آمپر و همان تعداد باتری را می دهد
مثال: یک عدد یو پی اس ۲kva با یک ساعت بک آپ تایم
توضیح برای حل این مثال باید بدانیم که تعداد باتریهای متصل به این یو پی اس ۲kva چند تا می تواند باشد.
ما می دانیم که تعداد باتریهای متصل به این یو پی اس ۶ عدد بوده یا همان ۷۲vdc می باشد بعد طبق فرمول عمل می نماییم

۲۰۰۰VA توان یو پی اس / (عدد باتری) x 12V = 27.7 = 28Ah

طبق این مثال نتیجه می گیریم که ۶ عدد باتری ۲۸Ah برای ما نیاز است تا یک ساعت زمان بک آپ از یو پی اس ۲kva داشته باشیم
اگر در این مثال اگر یک ساعت و نیم یا ۹۰ دقیقه از یو پی اس زمان بک آپ تایم انتظار داشته باشیم در این حالت ۲۸kva بدست آمده برای یک ساعت را ضربدر ۱٫۵ می کنیم.

تا نتیجتا:
۲۸Ah x 1.5 = 42Ah

محاسبه تعداد باتری یو پی اس برای بک آپ تایم

یعنی اگر در ان یو پی اس از شش عدد باتری یو پی اس با آمپراژ ۴۲Ah استفاده کنیم و به ups وصل نماییم بعد از قطعی برق این ups قادر است برای ما یک ساعت و نیم یا ۹۰ دقیقه Back up time داشته باشد.
طبق توضیحات قبلی ما باید بدانیم که چند عدد باتری ۱۲V می توانیم به UPS مورد نظرمان متصل نماییم که این تعداد باتری برای ups ها با مدل ها و توان های مختلف متفاوت می باشند و توسط کمپانی سازنده ups تعیین می شود و بصورت ولتاژ dc ورودی مشخص می باشد که اگر ما Vdc ورودی را تقسیم بر ۱۲Vdc کنیم تعداد باتریهای ups مورد نظر دست خواهیم یافت.

Vd c ورودی / ۱۲Vdc = تعداد باتری های متصل به ups
مسلما Vdc ورودی ups در کاتالوگ و دیتاشیت دستگاه ها مشخص می باشد.