021-86023253|021-86023287
021-77093755
تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14

نحوه اتصال باتری های یو پی اس

نحوه اتصال باتری های یو پی اس : باتری های یو پی اس در اندازه های ۶ ولت و ۱۲ ولت در بازار موجود میباشند که در حال حاضر باتری های با ولتاژ ۱۲ ولت بیشتر کاربرد دارند.کارخانه سازنده یو پی اس یک ولتاژ DCورودی برای یو پی اس تعریف می کند که بر اساس آن میتوان تعداد باتری ها را مشخص کرد.

نحوه ی اتصال باتری های یو پی اس هنگام نصب

مثلا اگر ولتاژ DC دستگاهی ۴۸ ولت باشد مشخص میشود که باید ۴ عدد باتری ۱۲ ولت به یو پی اس متصل گردد. چون:۴۸=۱۲*۴

و این بدان معناست که کمتر از ۴ عدد باتری نمی توان به یو پی اس وصل کرد و یو پی اس با کمتر از ۴ باتری یو پی اس نمی تواند کارکند. و این باتری ها باید باهم بصورت سری متصل گردند. با این توضیح که در سری کردن باتری ها ,ولتاژ کل بالا می رود ودر موازی کردن باتری ها آمپراژ کل بالا می رود.

در اتصال باتری ها باید مراقب بود که اتصالات را درست وصحیح بهم وصل کنیم چون اگر اشتباهی در نحوه اتصال باتری ها باشد و تعداد باتری هم بالا باشد اتصال نادرست باتری باعث انفجار شدید در اتصالات باتری می گردد که باعث آسیب رسیدن به باتری یا یو پی اس می گردد که شاید خساراتی جبران ناپذیر را به دنبال داشته باشد.پس در موقع اتصال باتری ها باید دقت فراوان گردد.

نحوه اتصال باتری های یو پی اس

همچنین باید دقت گردد که در اتصالات باتری پیچ های باتریها باید به اندازه کافی محکم گردند چون اگر به اندازه ی کافی سفت نباشند باعث سولفاته شدن باتری ها می گردند و عملکرد باتری را دچار مشکل می کنند و باعث زود خراب شدن باتری ها می گردند.