021-86023253|021-86023287
021-77093755
تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14

تعمیر یو پی اس

suvt1

نکاتی چند در مورد تعمیر یو پی اس

برای تعمیر یو پی اس ابتدا باید بدانید چطور قطعات الکترونیک را آزمایش و اندازه گیری کنید .در تعمیر یوپی اس حتی اگر بتوانید مدار معیوب دستگاه یو پی اس  را تشخیص دهید ، اگر ندانید چطور قطعات الکترونیک ساده یو پی اس را بررسی و آزمایش کنید پس به نتیجه ای نیز نخواهید رسید و نمیتوانید تعمیر یو پی اس را انجام دهید. اگر در بررسی قطعات الکترونیک می خواهید حرفه ای شوید لطفا کتاب آزمایش قطعات الکترونیک را تهیه کنید . فرض کنید تشخیص داده ایدکه بخش شارژر دستگاه یو پی اس دچار مشکل شده و باید تعمیر یو پی اس انجام شود, اما چون در آزمایش قطعات الکترونیک ، یا حتی ولتاژگیری ضعیف هستید احتمال تعمیر یو پی اس توسط شما زیاد نخواهد بود.

برای فائق آمدن بر  مشکل ضعف تعمیر یو پی اس باید با تمرین عملی و مطالعه اطلاعات بیشتر در زمینه قطعات الکترونیک و تعمیر یو پی اس، خواه با استفاده از کتاب های تعمیر یوپی اس یا اینترنت قادر به آزمایش و بررسی دقیق قطعات الکترونیک باشید. قبل از اینکه جلوتر بروید باید این مرحله را با موفقیت بگذرانید. هنگامی که روش های آزمایش دقیق قطعات الکترونیک را کسب کردید ، شما ۵۰% مبارزه را در تعمیر UPS  برده اید.

درنکته دوم در مورد تعمیر یو پی اس

دوم – مهم نیست چه نوع دستگاه الکترونیکی را تعمیر می کنید ، حتی اگر تعمیر یو پی اس باشد,این کار همیشه با عبارت  “این دستگاه الکترونیک چگونه کار می کند”  شروع خواهد شد. اگر ندانید دستگاه یو پی اس چطور کار می کند ، به ضرر شما است و ممکن است قادر به تعمیر یو پی اس  نباشید.

به این مثال توجه کنید ، اگر مشکل یو پی اس در قسمت مادربورد باشد و شما به این نتیجه برسید که بخش منبع تغذیه یو پی اس مشکل دارد ، ساعت های  زیادی را بیهوده صرف جستجوی خرابی در منبع تغذیه  یو پی اس خواهید کرد در حالی که مشکل در مادربورد یوپی اس قرار دارد. به عبارت دیگر ، اگر ندانید دستگاه یو پی اس چگونه کار می کند ، پس نمی دانید برای تعمیر یو پی اس از کجا شروع کنید .

این داستان در مورد تازه کارها بسیار رایج است جایی که آنها فقط کار خود در زمینه تعمیرات یوپی اس را شروع می کنند .

راه حل مشکل:

برای حل این مشکل ، برد الکترونیک را به خانه یا هر جایی که فکر می کنید راحت هستید برده و به آرامی مدارهای الکترونیک یو پی اس را آنالیز کنید .

از خودتان سوالاتی بپرسید مانند “چرا این برد در منبع تغذیه یو پی اس  نیاز به IC اپتوکوپلر دارد ؟ “

آیا وظیفه اپتوکوپلر محافظت در برابر اضافه ولتاژ و جریان است؟ شماره قطعه اپتوکوپلر چیست ؟ داخل اپتوکوپلر چه چیزی وجود دارد و چطور باید آن را آزمایش کرد تا مطمئن شویم سالم است یا خراب ؟ اگر اپتوکوپلر در مدار دچار اتصالی شود چه اتفاقی می افتد؟ آیا باعث خاموش شدن منبع تغذیه یو پی اس ، افت ولتاژ یا حتی چشمک زدن پاور یو پی اس خواهد شد؟

امیدوارم منظورم را فهمیده باشید. با سوال کردن از خودتان ، در واقع ذهن خود را آموزش می دهید تا چیزهای بیشتری در مورد الکترونیک و تعمیر یو پی اس یاد بگیرد.از این روش در مورد بخش های دیگر مدارها استفاده کنید و به طور قطع مطمئن هستم روزی نسبت به دستگاه های الکترونیک که در حال کار روی آن هستید شناخت کاملی پیدا خواهید کرد . اگر نمی توانید جواب را پیدا کنید به کتاب های الکترونیک ، انجمن های تعمیرات مراجعه کنید یا فقط در اینترنت جستجو کنید تا پاسخی که می خواهید پیدا کنید.

درنکته سوم در مورد تعمیر یو پی اس

سوم – برای اینکه شناخت شما از یک دستگاه الکترونیک خاص مثل تعمیر یو پی اس  افزایش یابد نیاز به دیاگرام شماتیک یو پی اس  دارید. اگر می خواهید با نحوه کاریو پی اس  آشنا شوید پس باید دیاگرام شماتیک یو پی اس را بخرید یا با جستجو در اینترنت آن را دانلود نمایید و شروع به تمرین در مورد نحوه کار هر مدار یو پی اس  کنید. مدارها را به بخش های مختلفی تقسیم کنید مانند بخش منبع تغذیه ، اینورتر ، شارژر ، مادربورد و غیره . هر یک از این مدارها را مطالعه کرده و بشناسید و شروع به پرسیدن سوالاتی از خودتان کنید (مانند سوال های ذکر شده در بالا) . به طور مشابه ، این مثال را می توانید در مورد تعمیر یو پی اس  و LCD یا هر دستگاه الکترونیک دیگر استفاده کنید.

درنکته چهارم در مورد تعمیر یو پی اس

چهارم – روی خودتان سرمایه گذاری کنید . توجه کنید ، اولین قانون در سرمایه گذاری ، سرمایه گذاری روی کسب و کار و تجارت تان نیست  بلکه سرمایه گذاری روی خودتان است . هر چند سرمایه گذاری در کسب و کار تعمیر یو پی اس مهم است اما سرمایه گذاری روی خودتان از اولویت بیشتری برخوردار است. ممکن است بپرسید  “روی خودمان چه چیزی سرمایه گذاری کنیم ؟”

هنگامی که می گویم “سرمایه گذاری روی خودتان” ، در واقع منظورم سرمایه گذاری در مورد آموزش خودتان درمورد تعمیر یو پی اس  است (دوره تعمیرات الکترونیک) ، تجهیزات اندازه گیری ، کتاب های تعمیرات الکترونیک ، دیاگرام های شماتیک ، ابزار و چیزهای ضروری دیگر . خودتان را بهتر از چیزی که دیروز بوده اید کنید. فکر می کنم با سرمایه گذاری نکردن روی خودتان با صرف نکردن مقداری از پول هایتان ، در واقع در حال دزدیدن از دانش فنی خودتان هستید.

در زمینه های فنی و تعمیر یو پی اس  ، یک نفر همیشه باید به جلو حرکت کند و نباید برای مدت زیادی پس رفت داشته باشد یا در یک مکان ثابت بماند. طرز فکر ثابت و راکد نه تنها باعث بهبود دانش فنی شما نمی شود بلکه می تواند در زندگی خودتان نیز تاثیر بگذارد.

با توجه به نکات بالا و تلاش فردی خودتان میتوانید نفر خوبی برای تعمیر یو پی اس, تعمیر اینورتروتعمیر شارژر باشید.

تعمیر یو پی اس