021-86023253|021-86023287
021-77093755
تهران:م آرژانتین خ احمد قصیر(بخارست) خ یکم پ14

باتری یو پی اس چیست؟ ماده اصلی ساخت باتری یو پی اس

باتری یو پی اس چیست؟ ماده اصلی ساخت باتری یو پی اس

باتری یو پی اس چیست : همانطور که از نام باتری  ups پیدا است می توان اینطور توصیف کرد باتری ups : باتری های ups مخصوص دستگاههای یو پی اس بوده و اکثراً در یو ی اس کاربرد دارند اما در بعضی سیستم ها نیز بکار برده شده اند مثلا در مصارف پنل خورشیدی و موتورهای شناور کوچک نیز از باتری یو پی اس استفاده شده است.

ماده اصلی ساخت باتری یو پی اس چیست

قسمت اعظم باتری های یو پی اس از سرب ساخته شده اند و به این علت است که قیمت باتری ups دائم در نوسان می باشد بخاطر اینکه قیمت سرب جهانی بوده و با تغییرات قیمت جهانی سرب، قیمت باتری ups نیز تغییر پیدا میکند.

باتری های یو پی اس از نوع سیلد لید اسید ساکن می باشد که با جزئیات تکنولوژی ساخت ان در این مقاله کاری نداریم و فقط معرفی مختصری از باتری یو پی اس را ارائه می نماییم.

باتری های یو پی اس توسط شارژهای یو پی اس شارژ میشوند و شارز ولتاژ AC را تبدیل به DC مورد نیاز برای شارژ باتریها تبدیل مینماید و باتریهای یو پی اس توسط شارژر، شارژ میشوند.

سرب باتری یو پی اس - باتری یو پی اس چست؟

باتری یو پی اس چیست؟

و بعد از قطعی برق دستگاه UPS توسط اینورتر VDC موجود در باتریهای ذخیره برق و متصل به UPS را تبدیل به VAC میکنند. در این میان ما نتیجه میگیریم که باتریهای UPS نیز مانند سایر باتریها کار ذخیره انرژی الکتریکی را انجام می دهند اما با اندک تفاوت در تکنولوژی ساخت.

باتریهای یوپی اس در انواع آمپرازهای مختلف در ولتاژ های ۱۲V, 6V, 2V ,  و … ساخته میشوند که در این میان در اکثر UPS ها از باتریهای ۱۲V استفاده میکنیم وزن باتریهای UPS سنگین می باشد و هر چه قدر باتری UPS مدنظر سنگین تر باشد در داخل این باتری از سرب زیادی استفاده شده و کیفیت ان نیز بهتر میشود.

باطری یو پی اس هم در داخل کشور تولید میشود مانند شرمت باتری یو پی اس صبا و باتری یو پی اس فاراتل که تولید کنندگان داخل این محصول هستند و قسمت اعظمی از باتریها وارد کشور میشوند که واردکنندگان این شرکت ها نیز شرکت تکا انرژی باتری های یونیکور کره و نارادا و KSTAR چین را وارد میکند و شرکت فرصت کیش باتری های NARADA و KSTAR را وارد میکند.